Mandag 22. december 2014

The power of dislike

18. jan 13 Skrevet af Peter Svarre
0

Store koncerner som Ikea og Lego ved det: De kritiske kunder er en ressource. Men de fleste skyr de ”krakilere” som pesten, og det koster både kommunikationsmæssigt og på bundlinjen. Her kommer en række grunde til, at vi i en transparent verden skal lære at elske vore ”dislikers”.

Peter
Svarre
Peter Svarre har arbejdet med digitale, mobile og sociale medier de seneste 14 år. På kundelisten står bl.a. Novo Nordisk, Saxo Bank og Kræftens Bekæmpelse. Et typisk projekt handler om at udvikle virksomheder og organisationer ved at involvere forbrugerne via de sociale medier. Han har tidligere arbejdet med bruger-oplevelser som Director of User Experience hos Hello. Peter Svarre er i dag selvstændig rådgiver.

Skattejagten er begyndt! Hvor man i svundne tider ledte efter Eldorado, Kong Salomons miner eller guld på den amerikanske vestkyst, peger kompasset i dag i retning af de sociale medier.

Omkring 80% af alle danske virksomheder siger, at de arbejder forretningsmæssigt med sociale medier, og for størstedelen af alle disse virksomheder handler strategien om at skaffe flest mulige ”likers” på Facebook. Men for majoriteten af alle disse virksomheder vil skattejagten ende lige så skuffende som fortidens overilede eventyr.

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.