Torsdag 21. august 2014

Undgå typiske benspænd

18. jan 13 Skrevet af Jacob Sørensen
0
Jacob
Sørensen
Jacob Sørensen er Customer Analytics Lead hos Accenture Management Consulting i Danmark.

”Big Data” er efterhånden et meget omtalt fænomen i marketingverdenen. Og som så meget andet “nyt”, deler det vandene. De store datamængder rummer nemlig uendelige muligheder, men risikoen for at drukne er også evigt tilstedeværende, og mange marketingfolk kommer til kort, når de skal gøre ”Big Data” anvendeligt i deres arbejde. Umiddelbart springer to væsentlige udfordringer i øjnene:

Den første udfordring er, at marketingfolk er vant til at arbejde med data på et meget overordnet niveau, typisk nøgletal som fx kendskabsgrad, kampagneeksponering eller loyalitetsindekser.

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.