Søndag 31. august 2014

Reklameskat og gademusikanter

23. jan 13 Skrevet af Per Pedersen
0
Per
Pedersen
Per Pedersen er Danmarks mest prisvindende kreative reklamemand. Han er jysk med stort ”Vi skal vise køwenhavnerne, at jyder er de bedste kreative”. Det motto grundlagde han i tiden i Uncle i Århus. Hvor han også samlede broderparten af de ni løver, han har vundet i Cannes Lions-regi. Per P er i dag kreativ direktør i Grey New York, hvor han bl.a. har ansvaret for P&G’s globale budgetter. ”Vi har brug for kreative tosser, ikke bogholdere,” er et andet af hans slogans.

Jeg har det med tilbudsaviser som med peruvianske gademusikanter. Begge dele er larmende forurening af omgivelserne, som jeg ikke bryder mig om.

Nu er den ene af mine aversioner så blevet pålagt en afgift. Regeringen kan åbenbart bedre lide peruviansk gademusik end tilbudsaviser, og det er netop problemet med den nye reklameskat.

Det er helt hen i vejret at pålægge afgifter bare, fordi der og er noget, man ikke bryder sig om. Oven i købet på en måde, der allerede nu har fået EU's opmærksomhed som værende konkurrenceforvridende.

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.