Courses tabs (CT)

custom add this

Hvad betyder en CEO's personlige brand for virksomheden?

Som administrerende direktør (CEO) i en virksomhed, er det at arbejde med dit personlige brand ligeså vigtigt for virksomheden, som det er for dit eget omdømme.

Det skyldes at som synlig leder, indenfor din branche, vil dit omdømme samt idéer ud over at opbygge dit personlige brand også kunne støtte op- og afspejle virksomhedens overordnet online profil.

Der findes 4 tilfælde, hvor det at opbygge dit personlige omdømme (reputation management) kan give din virksomhed et løft.

Disse 4 tilfælde er endnu vigtigere og mere effektive, hvis du starter en lille virksomhed eller arbejder for en start-up.

Ansætte bedre talenter

Din personlige brand kan være med til at påvirke virksomhedens employer brand og dermed kan dit personlig brand have indflydelse på virksomhedens omdømme, når målet er at ansætte de største talenter og bedste medarbejdere. Som leder tiltrækker du kandidater ved at give dem et godt overblik over dit:

- Fokus på arbejdsmiljø

- Værdier, mission og kultur

- Anerkendelser og priser som leder

Er du ekspert eller anset indenfor branchen, vil virksomheden automatisk tiltrække talenter, som er dedikeret, dygtige og hårdt arbejdende, da de ønsker at blive "lært op" af dig

Lukke større aftaler

Hvad enten du sælger et produkt eller service, vil dit leder omdømme, hvis det er godt kunne hjælpe virksomheden til at generere flere leads og salg. Når du som leder er anerkendt for din ekspertise, lederskab og kvalitet, så vil disse egenskaber supportere og opbygge virksomhedens overordnede omdømme. Virksomhedens tilbud vil komme i første række og det vil være med til at tiltrække flere kunder / klienter.

Med et stærkt ledelses- og virksomhedsomdømme vil du også kunne hjælpe til at:

- Øge prisen på dine produkter og services

- Forhandle bedre aftaler

- Løse medarbejder- og kundeproblemer mere gnidningsfrit.

Tiltrække bedre kunder og investorer

Oven i at få flere kundeemner, salg og indtjening. Hjælper dit CEO brand også virksomheden til at tiltrække bedre kunder og investorer. Kunder og investorer som godt kan lide de egenskaber, som det personlige brand udtrykker. Nogle af de kvaliteter som du kan tiltrække bedre kunder og investorer med er:

- Branchekendskab

- Kvalitetsprodukter

- Etisk og fair

- CSR

- Støtte til velgørenhed

Med bedre investorer og kunder mener jeg flere midler og omsætning til at lade virksomheden vækste.

Få mere presseomtale

Mennesker relaterer sig til andre mennesker, ikke virksomheder. Derfor er det vigtigt for dig som CEO at have et godt omdømme, når målet er presseomtale. Endnu et eksempel på hvordan dit personlige brand som direktør kan influerer på virksomheden.

Ledere som vedligeholder et positivt online omdømme vil automatisk tiltrække bedre nyhedshistorier og du vil derfor have lettere ved at få pressemeddelelser og nyheder publiceret i medierne.

Anses du som værende ekspert indenfor dit branche eller område kan du sammen med dine ekspertudtalelser, blogindlæg m.m. profilere virksomhedens navn, mærker eller produkter. Endnu et eksempel på hvordan et CEO omdømme går hånd i hånd med virksomhedens omdømme.

REPUTATION PEOPLE sikrer at man som kommende kunde, medarbejder, investor m.m. får det rette indtryk af dig, når nogle søger på Google. Læs om vores 4 trins succesmodel her og hvordan man kan arbejde med dit omdømme!

Kontakt mig i dag på 7020 4868 eller besøg min personlige side!

Nicolas Zangenberg lever til dagligt af at skabe værdi for sine kunder som en af Danmarks førende Online Marketing- og Reputation Management eksperter gennem sine firmaer Zangenberg.com, a-better-traffic.com og Reputation People. Han har i tidernes løb rådgivet store såvel som mellemstore virksomheder f. eks. SAS, Danish Crown, Danfoss, Chevrolet, Borger.dk, IT & Telestyrelsen og Ferrosan m. fl.

Kommentarer