Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

custom add this

7 grunde til at lave en personlig webside

At have en personlig webside, som viser din biografi, kontaktinformation, kompetencer, uddannelse m.m., er en god måde at markedsføre dig selv på overfor potentielle såvel som eksisterende kunder, men også overfor ledere, som måske overvejer at rekruttere dig til en stilling.

Trods dette er det kun 7% af personer i erhvervslivet, som har valgt at have en personlig webside. Så at udvikle en vil adskille dig fra konkurrenterne.

Nedenfor kan du læse mere om, hvorfor det er vigtigt at få lavet en personlig webside.

1) Nemmere at kontakte dig

At have en personlig webside giver dig mulighed for at vælge, hvilke kanaler du foretrækker at blive kontaktet igennem, hvad enten det er: Telefon, e-mail, LinkedIn eller Twitter. Når du lader dit navn, uddannelse eller branche indgå på selve websiden, vil du også have muligheden for at dukke højere op i søgemaskinerne, når nogle søger.

2) Kontrol over din online tilstedeværelse

Det er din mulighed for at styre, hvad der skal ligge på din webside og ikke mindst, hvad du vil have til at ligge på side 1 af Google.

70-80% af ledere søger på kandidater inden en jobsamtale eller en rekruttering af topkandidat til et topjob.

Ved at have en personlig webside giver du disse mulighed for at få det rette indtryk af dig, når du har lagt dit CV, biografi, kompetencer m.m. ud.

3) Dokumentér dit arbejde

Hvad enten du er sælger, marketingmand, fotograf, freelancer eller direktør giver en personlig webside dig mulighed for at fremvise dine cases, resultater, grafer eller anbefalinger et sted.

Du kan fremvise til headhuntere, HR-folk eller andre folk, som vil ansætte dig såvel som nye kunder.

4) Seriøs netværker

60-70% søger på dit navn inden eller efter et vigtigt møde.

Det gør de for at finde ud af, hvem du er. I sådan en situation viser du, at du gør en forskel ved at have en personlig webside, som giver dem den information de har brug for.

5) Pressen

Hvis du ofte udtaler dig i pressen giver den personlige webside dig mulighed for at samle alt information et sted, som pressen bare kan tage fra. Det er derfor vigtigt at din webside altid er opdateret, og at du måske viser, en dato for hvornår siden sidst er opdateret.

6) Blog

Du har mulighed for på websiden løbende at komme med relevante indlæg på din blog, det vil give dine læsere endnu bedre mulighed for at lære dig at kende og hele tiden får dem tilbage til websiden igen.

7) Ekstra salgskanal

Er du freelancer, rådgiver, topchef eller virksomhedsejer vil en personlig webside endvidere give dig muligheden for at have en ekstra salgskanal.

Jeg har selvfølgelig også min personlige webside. På nicolas-zangenberg.dk finder du min biografi, testimonials, links, sociale strøm, blog og kontaktoplysninger.

Nicolas Zangenberg lever til dagligt af at skabe værdi for sine kunder som en af Danmarks førende Online Marketing- og Reputation Management eksperter gennem sine firmaer Zangenberg.com, a-better-traffic.com og Reputation People. Han har i tidernes løb rådgivet store såvel som mellemstore virksomheder f. eks. SAS, Danish Crown, Danfoss, Chevrolet, Borger.dk, IT & Telestyrelsen og Ferrosan m. fl.

Kommentarer