Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Google Marketing Live: Google Ads får 11 nyheder

Den årlige marketing konference hos Google, som hedder Google Marketing Live er netop afholdt.

a-better-traffic.com deltog og vil nedenfor beskrive 11 nyheder som tilføres Google Ads.

Der var 3 overordnede ord, som gik igen under konferencen:

Value, transparency og trust.

1) Mulighed for at personalisere dine annoncer ”My Account”

Google vil give brugerne muligheden for i ”Min konto” at skræddersy sin egen annonceringsoplevelse for, hvad du vil se og ikke se af annoncer.

Som Google’s direktør beskrev det:

“People don’t see value in advertising if they don’t feel valued by advertising.”

Det er noget, vi hos a-better-traffic.com byder velkommen, som vil tilføre Google tillid og troværdighed.

2) Google AdWords bliver til Google Ads

Dette var som sådan ikke en nyhed. Den var allerede lanceret på Google’s egen blog for en uge side.

Hele Google AdWords programmet får nyt navn og kommer fra 28. juli 2018 til at hedde Google Ads.

Det nye navn kommer til at give Google Ads en bedre oplevelse på tværs af alle produkter. Search, Display, Video osv.

3) Google Marketing sammenkobler Analytics 360 og DoubleClick

Google sammenkobler to tidligere silo produkter Analytics 360 og DoubleClik og giver dem et nyt navn Google Marketing.

Google giver på den måde virksomheder med store budgetter en udvidet mulighed for at planlægge, købe, måle og optimere dels medierne, men også brugeroplevelser.

Google Marketing vil bestå af følgende:

  • 100 integrationer af udveksling og analyse løsninger som styres fra et enkelt interface.
  • Search Ads 360, giver mulighed for at annoncøre kan administrere, købe og måle search ads.
  • Display Ads 360, giver mulighed for at annoncøren kan administrere bud og målgrupper fra en central lokation.
     

Det særlig interessante er ikke ovenstående, men den måde Google nu har sammenkoblet det hele i Google Marketing platformen har sammenkoblet indkøberne af medier, de kreative og deres chefer (kunderne). Det vil I sidste ende kunne skabe begge kampagner.

4) Nye funktioner på YouTube

Mennesker ser video mere end en milliard timer hver dag og 91% af smartphones brugere har købt eller planlægger at købe et eller andet efter at have set en video. Med tal som disse er det ikke uden grund at Google pusher hårdt i år for at vi tager denne annoncering til os. Det gør de med introduktionen af ny TrueView funktionalitet. Blandt andet muligheden for at dine videoer kan synliggøres via CPM bud.

5) Leads Ads på YouTube

Google har indtil nu ikke haft noget tilsvarende Facebook lead ads. Det får de nu. De giver mulighed for på YouTube at man kan indsamle leads og kontaktinformationer.

Tænk at man nu kan bruge verdens næststørste søgemaskine YouTube til dette formål.

6) Responsive Search Ads

15 overskrifter og 4 beskrivelser i hver annoncegrupper gør det snart muligt for Google via Machinelearning at sammensætte de bedste annoncer til dig.

Google har længe testet machinelearning og det har nu givet erfaringer nok til at kunne skabe dette produkt.

Det er et produkt, vi hos a-better-traffic.com byder velkommen og ser frem til at kunne bruge i vores daglige arbejde.

7) Mobile Speed Score

50% af alle brugere forlade en given handel, hvis din mobilside er for langsom. Det stiller krav til at dine sider loader hurtigt og ikke fylder for meget. Google har derfor gjort plads til at Mobile speed score fremover får sin egen placering på Google Ads Startsiden.

Forskellen på PageSpeed Insights, Test my site og Mobile speed score er den at mobile speed score kobles direkte op på Google Ads så du ikke skal skifte programmer. Denne vil blive opdateret hver dag og give dig indikation fra meget langsom til ekstrem hurtig.

8) Cross-Device Rapportering kommer i Google Analytics

Det er ikke nogen hemmelig at brugerne bruger mange forskellige enheder i deres dagligdag. Det bliver nu muligt at måle på disse brugere i Google Analytics via Cross-device Rapportering.

9) Smart kampagner: Løsningen til små virksomheder

Denne kampagnetype giver små virksomheder redskaberne til at komme op at køre på Google Ads hurtigt og ofte i løbet af blot få minutter. Ifølge Google skulle det få telefonen til at ringe, få besøgende i butikkerne eller brugerne til at udfylde en kontaktformular i løbet af ingen tid.

Det er ikke bureauernes og ej heller kundernes erfaringer fra et lignende produkt Google AdWords express. Lad os se hvad Smart kampagner kan gøre af forskel eller om det i sidste ende blot drejer sig om en relancering i stedet for en produktopdatering.

10) Har du ikke nogen webside? Intet problem!

Næsten halvdelen af alle små virksomheder i USA har ingen webside. Blandt dem er der endnu færre, som formår og har tiden til at opdatere disse websider i forhold til Search Ads.

Google tester i øjeblikket muligheden for at optimere destinationssider som en del af Google Ads Interfacet helt nøjagtig kommer det til at ligge under Smart kampagner. Det vil ikke være de smukkeste websider i verdenen, men stadig en mulighed for dem, som ikke har en webside til at bruge Google Ads..

Machinelearning vil bruge informationer fra dine annoncer, produkter og services til at sammensætte din landing page. Vi er stadig I et tidligt stadie hvad angår machinelearning, så vi hos a-better-traffic.com ville overvåge denne del en ekstra gang, men byder løsningen velkommen hvis det kommer til at fungere.

11) Store ændringer til Google shopping

Google kommer med en nye feature til Google shopping nemlig muligheden for at genere automatiske feeds blot ved at trykke på en knap.

Smart shopping er nu en integreret del af  Shopify, hvilket vil sige bruger du shopify, kan du administrere og tracke dine annoncers performance og ydeevne direkte i dit CMS.

Tak, Google

Vi hos a-better-traffic.com synes det er en række spændende tiltag, Google kommer med og glæder os til at tage dem til os.

 

Nicolas Zangenberg lever til dagligt af at skabe værdi for sine kunder som en af Danmarks førende Online Marketing- og Reputation Management eksperter gennem sine firmaer Zangenberg.com, a-better-traffic.com og Reputation People. Han har i tidernes løb rådgivet store såvel som mellemstore virksomheder f. eks. SAS, Danish Crown, Danfoss, Chevrolet, Borger.dk, IT & Telestyrelsen og Ferrosan m. fl.

Kommentarer