Torsdag 23. oktober 2014

Ja – nettet var bare en døgnflue

05. okt 12 Skrevet af Henrik Bohn
2

Man kan ikke undvære internettet. Jeg kan i hvert fald ikke. Men alt bliver ikke smart, bare fordi det sendes gennem cyberspace – det gælder ikke mindst for direct marketing, som er mest effektivt på godt gammeldags papir.

Henrik
Bohn
Henrik Bohn står i spidsen for Asendia på disse breddegrader. Han blogger om de største udfordringer i Direct Marketing-verdenen i disse år.

Analyseinstituttet Nielsen har i en ny undersøgelse af direct marketing-kampagner spurgt næsten 2.000 mennesker i Tyskland og USA om deres holdning til de reklamekuverter, der kommer ind gennem brevsprækken. Og her får spam-mailen en ordentlig old-school overhaling af dens granfætter på papir.

De interessante resultater er bl.a.:

32 pct. kunne huske indholdet af et brev, mens det samme kun var tilfældet for 5 pct. af dem, der modtog en e-mail.

84,5 pct. var villige til at læse et brev med print.

Breve med print aktiverede 14,2 pct. af modtagerne til at fortælle om budskabet til andre. Det er dobbelt så meget som for e-mail med 7,8 pct.

Kun én ud af fem unge (16-34 årige) foretrækker at modtage e-mail i stedet for brev.

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.