Lørdag 20. december 2014

Danske Bank – hvad synes du?

16. nov 12 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann & Jakob M. Larsen
7

Den nye, massive reklamekampagne under det lige så nye slogan ”New Standards”, som Danske Bank netop nu ruller ud i ni lande, har fået enorm opmærksomhed og både positive og negative ord med på vejen. Hvad synes du om kampagnen? Hvem rammer banken med kampagnen? Og rammer den plet?

Midt i en imagekrise, som flere eksperter har spået vil vare år endnu, har Danske Bank lanceret en ny strategi, akkompagneret af en meget synlig og meget iøjnefaldende reklamekampagne.

Bankens nye strategi og kommunikation bygger på sloganet ”New Standards”, og bureauet, der har bidraget med sparring og rådgivning, er Mensch.

Kampagnen har, siden den gik i luften i mandags, fået ros, men den er også blevet kaldt alt fra ”tom” og ”blottet for indhold” til ”hyklerisk” – eller som Brandhouse-direktør Stiig Helgens Binggeli i søndags sagde til Jyllands-Posten:

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.