Et hjerte i solgule farver og navnet Spies med versaler i mere moderne typografi. Det er det nye look, som rejsegiganten Spies i løbet af næste uge lancerer, og som dermed tager over efter det mangeårige ”solvogns-logo”.

- Med det nye ”ansigt” vil vi vise, at det nye Spies har udviklet sig fra et klassisk charterrejsebureau til en moderne rejsearrangør, hvor danskerne kan hente hele feriepaletten. Vi har udviklet systemer, så gæsterne selv kan ringe eller gå på nettet og færdigpakke en fleksibel ferierejse med rute/lavprisfly og hotel. Det er lige så nemt og til samme pris, som hvis man selv skulle lede blandt et utal af udbydere på nettet. Og så får man den samme tryghed som ved en klassisk charterrejse, siger adm. direktør i Spies, Jan Vendelbo i en pressemeddelelse.

På fem år er antallet af individuelle feriegæster hos selskabet vokset til omkring 30.000 om året, og ifølge direktøren skal der yderligere satses på dette område, ligesom sportsrejser og krydstogter også er på dagsordenen.



Det er svenske Forsman & Bodenfors’ designdatter Happy F&B, der star bag det nye design. Forsman & Bodenfors er reklamebureau for Ving – og herhjemme er det Robert/Boisen & Like-minded, der samarbejder med Spies.

Et samarbejde, som gennem tiden har kastet en del priser af sig, både nationalt og internationalt.

Spies er en del af Thomas Cook Northern Europe, som netop har offentliggjort sit seneste årsregnskab.

Det viste et overskud på over en milliard svenske kroner. I Danmark havde Spies over 270.000 gæster, og overskuddet voksede fra 119 millioner kroner til 158 millioner kroner.

Thomas Cook Northern Europe rummer ud over Spies i Danmark også Ving i Norge og Sverige, Tjäreborg i Finland, flyselskabet Thomas Cook Airlines Scandinavia samt hotelselskabet Resorts & Hotels. Det hele er en del af Thomas Cook Group plc, som er noteret på London-børsen.