”I denne søde juletid, hvor sneen falder fin og hvid…” fristes vi til at skrive i et mildt anfald af fremkommelighed. Og det er bureauer og annoncører også ramt af – godhed, venlighed, mildhed og blidhed, og det serveres med opbyggelig kommunikation.

I klædelig beskedenhed indleder vi med IUM’s stunt, udsendt til godt 500 kunder og partnere.

Omdrejningspunktet er informationerne på LinkedIn, der rigtigt anvendt kan generere massiv og målrettet omtale.

Hvert digitale julekort er skræddersyet over Huset Markedsførings site markedsforing.dk, hvor en gammel redacteur ønskes Glædelig Jul (se screendump over artiklen).

1000 lys tændes

Adtomic er også på gaden med en anderledes jule-event. Den ligger ovre i CSR-kategorien eller cause related kommunikation. De 1.000 lys, der danner juletræet, er tændt i virkeligheden, så for en gangs skyld sveder gutterne hos Adtomic. Og naturligvis følger en donation med til Røde Kors på en 20’er for hvert lys, der tændes.

Kampagnefilmen er foreløbig vist over 100.000 gange, siger de hos Adtomic, der håber at sende 20.000 kr. videre i en god sags tjeneste.

Se filmen, som også har fundet vej til branchesitet Ads of The World, her.

Og så er der jo julemaden

Eller man kan vælge den mere prosaiske tilgang, som filmselskabet DSP, Dedicated Sound & Pictures, gør her. For det handler jo også om at kaste mad i hovedet, ikke…?

Glædelig Jul og Velsignet Nytår! Og vi er tilbage onsdag den 2. januar.