Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

custom add this

Hvilken branche tegner tiden?

Man kan kende tiden på, hvilken branche der befinder sig i centrum for beslutningstagningen i både politik og erhvervsliv. 1990erne var advokaternes store årti - mergers og acquisitions, opkøb og fusioner, rekonstruktioner af både markeder, rammevilkår og virksomheder. De uddannelsessøgende ville være advokater, og årtiets bøger var af John Grisham, med krimier fra juristernes verden: The Firm, Pelican Brief osv.

00’erne var kommunikation all over: Branding, marketing, innovation. Kommunikation trådte i centrum som samfundets primære industri og beskæftigelsesområde. Der er nok at citere fra: Eksplosionen i reklamemængden. Væksten i antallet af kommunikationsverdenens producenter, dem der som marketingfolk, journalister, rådgivere og konsulenter er beskæftigede med at producere, fortolke og rundsende information af den ene eller anden art. Og antallet af medier, hvor den informationsteknologiske udvikling i dette tiår et almindeligt familiehus til en veritabel førerbunker. Massekommunikationen var over os.

10’erne? Jeg tror, det bliver revisorernes årti. Øget kompleksitet i virksomhedsdriften, lav økonomisk vækst, stigende krav til standarder og frem for alt krav om likviditet er nogle af de væsentlige drivkræfter frem mod 2020. Dér står gode revisorer i centrum af rådgivningen. Og de kæmper derfor – som konsulenter – med både advokater, managementkonsulenter og kommunikationsrådgivere om førersædet.

Revisorerne ved det vist godt selv. Her er en kronik i anledningen af branchens danske 100-års jubilæum..

Og her en konference, hvor advokater og revisorer taler om fælles trusler og muligheder.

Kresten er ejer og stifter af LEAD Agency. Han rådgiver især inden for strategi, presse, public affairs og ledelse – og har yderligere en særlig interesse for branding og positionering. Kresten er uddannet cand. scient. pol. og har tidligere været ansat på Politiken, som chefredaktør på Det fri Aktuelt og dagbladet Dagen. Han har også været Nordisk og Baltisk kommunikations-direktør for Coca-Cola og salgs- og marketingchef på Det Kongelige Teater.

Kommentarer