Torsdag 18. december 2014

VM-sølv er 30 mio. kr. værd

29. jan 13 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
4

Selv om guldet udeblev, har to uger med rød-hvide bedrifter på håndboldbanen og en VM sølvmedalje til håndboldherrerne givet holdets hovedsponsor, Totalkredit, reklameværdi i millionklassen.

Trods et næsten ubærligt finalenederlag til Spanien for de danske håndboldherrer forleden, er der stadig smil på læben hos holdets hovedsponsor, Totalkredit. Turneringen har givet Totalkredit et udbytte langt over det forventede, lyder vurderingen fra sponsoreksperterne hos Promovator.

- Den markedsføringsværdi, som Totalkredit har fået, når op i nærheden af 30 millioner kroner. Totalkredit har selvfølgelig været afhængig af håndboldherrernes sportslige succes, men de har samtidig været gode til at aktivere deres sponsorat og har bygget en bro mellem deres reklameunivers og de næsten 130.000 fans, man har samlet på Facebook, siger Simon Bastiansen, der er Business Director hos Promovator.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.