Søndag 21. december 2014

Faxe Kondi ramte plet

19. feb 13 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
7

Sidste sommer lancerede Faxe Kondi sin ”Spark Bold”-app med en kampagne, der skulle ramme og aktivere de yngre forbrugere. Det lykkedes: Top of mind brand kendskabet er vokset med 200 procent i målgruppen, og markedsandelen i værdi er øget med fire procent i 2012 i forhold til 2011.

De fleste danskere husker formentlig den tidligere landsholdsspiller John ”Faxe” Jensens spontane udbrud, ”Jeg ramte den lige i røven”, da Danmark havde vundet fodbold-EM i Sverige 1992 – blandt andet takket være en scoring af samme John ”Faxe” Jensen.

I dag - godt 20 år senere - er det ikke ”Faxe” Jensen, men derimod Faxe Kondi, der med god samvittighed kan hævde meget præcist at have ramt det mål, de sigtede efter.

Faxe Kondis ”Spark Bold”-app, som blev lanceret sidste sommer, har nemlig siden da trukket både top-of-mind kendskab i den unge målgruppe, præference, social media-engagement og salg i den helt rigtige retning: Opad.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.