Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
iKids 2017 - kundeoplevelser, medieadfærd og forbrug i børnehøjde
Body: 

Generations Z omtales ofte som Millenials på ”steroider”. Det er en tanke som kan skræmme selv den bedste retailer. Fremtidens forbrugere er ikke længere blot early adopters med en dyb digital forståelse. Det er en hel generation født direkte ind i en teknologisk konstrueret økonomi.

Fremtidens forbrugere og dit næste store publikum er multikulturelle, åbensindede, ikke-kønsorientere, forandringsivrige, drømmende, passionerede, selvstændige, viljestærke og retfærdighedsøgende med en teknologisk appetit og afhængighed ud over det sædvanlige. De søger mening og stiller spørgsmålet ”hvorfor?” til alt, og det skal dit brand kunne svare på 24/7.

For dig der dagligt markedsfører, servicerer og producerer til denne målgruppe og deres familier, er der behov for at forstå hvordan marked, forbrugere og teknologi smelter sammen i helt nye former.

På iKids 2017 får du de afgørende indsigter, der er nøglen til at ramme verdens mest krævende målgruppe med indhold og produkter, som fanger den rigtige balance mellem hjerne, hjerte og pengepung.

Få nyeste viden om:

  • Trends og tendenser
  • Medieadfærd og forbrug
  • Digitale kunderejser for børnefamilien
  • Engagement og involvering i børnehøjde
  • Content Creation
  • Digital Brandbuilding
  • Community Management
  • Fremtidens detailhandel og retailkoncepter
  • og best practice cases

Hvem bør deltage?
Marketingchefer, marketingdirektører, Brand Managers, Account Managers, Medieplanlæggere, PR- og kommunikationsmedarbejdere, ecommerce, redaktører, reklame- og marketingbureauer, producenter, indkøbere, designere, retail, detailhandel, og alle andre der beskæftiger sig med børn og børnefamilier som målgruppe.

Hør inlæg fra:

  • pej gruppen
  • Kid:vertising
  • Kids News
  • Danmarks Radio
  • Wilke
  • Metronome
  • GoLittle
  • Lola Jensen
  • Sif Orrellana

 

Program: 

(DOWNLOAD PROGRAM I PDF)

08.30 – 09.00 Registrering og morgenmad

09.00 – 09.30 Velkomst og introduktion til dagens program
Agile Alphaer og zappende Z’ere tegner morgendagen. De to generationer er begge produkter af en samtid med fokus på oplevelser, selvstændighed og digitalisering og er produktet af tidspressede, overbeskyttende helikopterforældre. Men deres første leveår har udviklet dem i forskellige retninger, hvilket ses i deres tilgang til leg, læring og samvær med andre. Louise Byg Kongsholm, trendforsker og ejer af pej gruppen, giver på konferencen et portræt af de to generationer.
Louise Byg Kongsholm, pej gruppen

09.30 – 10.10 Velkommen til Familien Danmark
Alting er som aldrig før, og det gælder også livet i familien Danmark. Mød eksperten, Lola Jensen der kender børnefamilien bedre end de fleste, og hør hvilke værdier, drømme, dogmer og regler, der påvirker adfærden, beslutningerne og jagten på det gode liv.
Lola Jensen, familie- og børneekspert, forfatter og foredragsholder

10.10 – 10.50 Hvad skal leg- og legetøj levere på?
Hvor langt er generation X som forældre kommet i deres forståelse og accept af børnenes efterspørgsel på digitalt legetøj? Og giver det egentlig stadig mening at tale om fysisk legetøj kontra digitalt legetøj, eller skal forældrene lære at omfavne én samlet virkelighed, hvor grænserne mellem det fysiske og digitale er flydende? Hvad skal fremtidens legetøj levere på for at tilfredsstille forældrenes krav til børnenes udvikling? Vi tager temperaturen på forskellen mellem børnenes og forældrenes perspektiv.
Claus Rantzau, Director innovation, Futureback – Wilke
Leif Bonderup, Senior Innovation Consultant, Futureback – Wilke

10.50 – 11.10
Pause

11.10 – 11.50 DR’s digitale strategi
Mød kanalredaktøren for landets ubestridt mest populære børnekanal og få et indblik i en forskellige opskrifter på indhold der lever på tværs af platforme og engagerer en målgruppe, hvor opmærksomhed er en mangelvare.
Morten Skov Hansen, kanalredaktør, DR Ramasjang og DR Ultra

11.50 – 12.30 Branded Content for børn og børnefamilier
Masterchef og Masterchef Junior er verdens største madprogrammer – og også danskernes foretrukne underholdning, med mad i centrum. Gennem 10 sæsoner, og i utallige afskygninger, har danske familier siddet samlet omkring skærmen for at se kendte og ukendte, voksne og børn, kaste sig ud i udfordringerne i Masterchef studiet.. Hvad er det som gør Masterchef og Masterchef Junior så populært i de danske hjem? Hvad er det som tiltrækker også børn – både som seere og medvirkende? Og har programmerne gjort noget for den danske madkultur, og måden både børn og voksne ser på mad i Danmark?
Steffen Bjergved, Programchef, Metronome Productions

12.30 – 13.20
Frokost

13.20- 14.00 Opskriften på succes
Sif Orellana har gennem en årrække med stor succes været leverandør af opskrifter og hjælp til sundere madvalg for de danske børnefamilier. Flere af hendes kogebøger kan findes under kategorien ”Danmarks Bedste”, men også udlandet har taget Sif til sig, og løftet hendes formidling til børn og børnefamilier op i verdenseliten. Hør, hvordan og hvorfor Sif Orellana gang på gang rammer målgruppen og hvordan hendes fødevare- og oplevelsesimperium breder sig til nye kategorier.
Sif Orellana, madskribent, idemager, forfatter og forlægger

14.00 -14.40 Tænk stort – GoLittle
Hør, Morten Resens spændende historie om livet som iværksætter, mødet med start-up miljøet, venture kapitalisterne og de kritiske forbrugere. Få et eksklusivt indblik i hele rejsen fra ide til strategi og udviklingen af produktet, der sætter strøm til genveje for bedre oplevelser til børn og børnefamilier.
Morten Resen, iværksætter, GoLittle

14.40 – 15.00 
Pause

15.00 – 16.20 KIDS AWARDS’17
KidsAward’en uddeles i samarbejde mellem pej gruppen, Kid:vertising, Dansk Markedsføring og KidsNews, og uddeles i følgende kategorier:

Årets App
Årets YouTuber
Årets Forlystelse
Årets Legetøj/Gadget
Årets Tv program / Serie

Kandidaterne til shortlisten udvælges af en række folkeskoleskole klasser i øst og vest Danmark. Shortlisten forventes klar primo august og er åben for alle børn og unge op til 13 år.
Jimmi Andersen, partner, Kid:vertising Agency
Jonas Stenbæk Christoffersen, redaktør, Kids’ News

16.20 – 16.30 Opsamling og afrunding
pej gruppen

Rabat:
Medlemmer af Dansk Markedsføring og abonnenter på TØJ / 365DESIGN / TID & tendenser modtager kr. 500 kroner i rabat.

Ved 3 eller flere samtidige tilmeldinger fra samme virksomhed fås 20 % rabat på den samlede faktura. Tilmeldinger du flere end 3 send navn, titel, virksomhed og emailadresse til tilmelding@markedsforing.dk

Tidspunkt

Tirsdag 3. oktober fra 09.00 - 16.302017-10-03 09:00:002017-10-03 04:30:00Europe/CopenhageniKIDS 2017 - kundeoplevelser, medieadfærd og forbrug i børnehøjdeGenerations Z omtales ofte som Millenials på ”steroider”. Det er en tanke som kan skræmme selv den bedste retailer. Fremtidens forbrugere er ikke længere blot early adopters med en dyb digital forståelse. Det er en hel generation født direkte ind i en teknologisk konstrueret økonomi.Fremtidens forbrugere og dit næste store publikum er multikulturelle, åbensindede, ikke-kønsorientere, forandringsivrige, drømmende, passionerede, selvstændige, viljestærke og retfærdighedsøgende med en teknologisk appetit og afhængighed ud over det sædvanlige. De søger mening og stiller Tuborg Havnevej 7, 2900 HellerupDansk Markedsføring, Kid:vertising og pej gruppen

Kursuspris

  • Medlempris Kr 2 995,00 (Kr 3 743,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 3 495,00 (Kr 4 368,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Experimentarium
    Tuborg Havnevej 7, 2900 Hellerup

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring, Kid:vertising og pej gruppen

    For yderligere oplysninger kontakt projektchef Jacob Schack Iversen på telefon 30549220 eller email jsi@markedsforing.dk

Relaterede artikler