custom add this

Image: 
Titel:
iKids 2017 - Medieadfærd & Forbrug i Børnehøjde
Body: 

IKIDS 2017

MEDIEADFÆRD OG FORBRUG I BØRNEHØJDE 

Experimentarium - Tuborg Havnevej 7, 2900 Hellerup https://www.experimentarium.dk

Fremtidens forbrugere og dit næste store publikum er:

De unge søger mening og stiller spørgsmålet ”hvorfor?” til alt, og det skal dit brand kunne svare på 24/7.
For dig der dagligt markedsfører, servicerer og producerer til denne målgruppe og deres familier, er der behov for at forstå hvordan marked, forbrugere og teknologi smelter sammen i helt nye former.

På iKids 2017 får du de afgørende indsigter, der er nøglen til at ramme verdens mest krævende målgruppe med indhold og produkter.

Få nyeste viden om:

·       Trends

·       Medieadfærd og forbrug

·       Digitale kunderejser for børnefamilien

·       Engagement og involvering i børnehøjde

·       Digital Brand Building

·       Community Management

Program

Kl. 08.30-09.00 Registrering og morgenmad – Ved Experimentarium’s indgang

Kl. 09.00-09.30 Velkomst og introduktion til dagens program 
Agile Alphaer og zappende Z’ere tegner morgendagen. De to generationer er begge produkter af en samtid med fokus på oplevelser, selvstændighed og digitalisering og er produktet af tidspressede, overbeskyttende helikopterforældre. Men deres første leveår har udviklet dem i forskellige retninger, hvilket ses i deres tilgang til leg, læring og samvær med andre. Trendforsker og ejer af Pej gruppen, giver os et portræt af de to generationer.
v/Louise Byg Kongsholm CEO Pej Gruppen 

Kl. 09.30-10.10 Velkommen til Familien Danmark
Alting er som aldrig før, og det gælder også livet i familien Danmark. Mød eksperten, Lola Jensen der kender børnefamilien bedre end de fleste, og hør hvilke værdier, drømme, dogmer og regler, der påvirker adfærden, beslutningerne og jagten på det gode liv.
v/Lola Jensen, familie- og børneekspert, forfatter og foredragsholder

Kl. 10.10-10.50 Hvad skal leg og legetøj levere på?
Hvor langt er generation X som forældre kommet i deres forståelse og accept af børnenes efterspørgsel på digitalt legetøj? Og giver det egentlig stadig mening at tale om fysisk legetøj kontra digitalt legetøj, eller skal forældrene lære at omfavne én samlet virkelighed, hvor grænserne mellem det fysiske og digitale er flydende?
v/Nomi Schäfer Kjærgaard Senior Perspectives Consultant/ Carl Mikael Jespersen Head of Consumer Goods, Wilke Markedsanalyse

Kl. 10.50-11.10 Pause

Kl. 11.10-11.50 DR’s digitale strategi
Mød kanalredaktøren for landets ubestridt mest populære børnekanal og få et indblik i en forskellige opskrifter på indhold der lever på tværs af platforme og engagerer en målgruppe, hvor opmærksomhed er en mangelvare.
v/Johanne Bagge, chef for B&U Ultra

Kl. 11.50-12.30 Branded Content for børn og børnefamilier
Masterchef og Masterchef Junior er verdens største madprogrammer – og også danskernes foretrukne underholdning, med mad i centrum. studiet. Hvad er det som tiltrækker også børn – både som seere og medvirkende? Og har programmerne gjort noget for den danske madkultur, og måden både børn og voksne ser på mad i Danmark?
v/Steffen Bjergved, Programchef, Metronome Productions

Kl. 12.30-13.20 Frokost

Kl. 13.20-14.00 Opskriften på succes
Sif Orellana har gennem en årrække med stor succes været leverandør af opskrifter og hjælp til sundere madvalg for de danske børnefamilier. Flere af hendes kogebøger kan findes under kategorien ”Danmarks Bedste” Hør, hvordan og hvorfor Sif Orellana gang på gang rammer målgruppen og hvordan hendes fødevare- og oplevelsesimperium breder sig til nye kategorier.
v/Sif Orellana, madskribent, idemager, forfatter og forlægger

Kl. 14.00-14.40 Tænk stort – GoLittle
Hør, Morten Resens spændende historie om livet som iværksætter, mødet med start-up miljøet, venture kapitalisterne og de kritiske forbrugere. Få et eksklusivt indblik i hele rejsen fra ide til strategi og udviklingen af produktet, der sætter strøm til genveje for bedre oplevelser til børn og børnefamilier.
v/Morten Resen, iværksætter, GoLittle – TV vært på DR1

Kl. 14.40-15.00 Pause

Kl. 15.00-16.20 KIDS AWARDS’17
Kandidaterne til shortlisten udvælges af en række folkeskoleskoler i øst og vest Danmark.
v/Jimmi Andersen, partner, Kid:vertising Agency/Jonas Stenbæk Christoffersen, redaktør, Kids’ News                           

Årets App                                                                                                                  
Årets YouTuber
Årets Forlystelse
Å
rets legetøj/gadget
Årets TV program/serie

Kl. 16.20 – 16.30 Opsamling og afrunding
v/Louise Byg Kongsholm, CEO Pej Gruppen

Tidspunkt

Tirsdag 3. oktober 2017 (Kl. 09.00-16.30)

Kontaktperson

Sted

  • Experimentarium
    Tuborg Havnevej 7, 2900 Hellerup

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring, Kid:vertising og pej gruppen

Relaterede artikler