custom add this

Image: 
Titel:
Character Design & Branding
Body: 
- Sådan bygger du brands med personlighed 
 
Fremtidens vinderbrands har en historie at fortælle, et budskab at formidle og en holdning at prædike. Brands skal ikke længere ”sælges” de skal kommunikere og gå i dialog med forbrugeren. Brands skal menneskeliggøres, have autenticitet og personlighed. Et af de mest effektive virkemidler er at skabe en karakter til dit brand eller produkt. 
 
Brugen af brandkarakterer i kommunikationen vækster eksplosivt i disse år. Og det er der gode grunde til. Brandkommunikationen skal kunne fange opmærksomheden på tværs af målgrupper og mediekanaler, sprog og kulturer. Den skal på samme tid fungere både globalt og lokalt. Og hele missionen skal kunne gennemføres hurtigt, fleksibelt og cost-effektivt. 
 
Dit udbytte:
På dette kursus lærer du hvordan du opbygger en strategi eller udvikler en kampagne med en karakter i hovedrollen. Du får viden og indsigt i teorien bag brugen af karakterer og de delelementer, der udgør din fremtidige succes. Du bliver klædt på til at komme godt fra start, og til at blive en mere værdifuld sparringspartner for din virksomhed og en bedre indkøber hos bureauet.
 
Bonus: 
Som deltager på kurset får du bogen ”Character Design & Branding” (værdi: kr. 299,-).
 
Indhold på kurset:
  • Teori og begrebsafklaring
  • Introduktion til brandværdier
  • Oversættelse af brandværdier til brand karaktertype 
  • Konventioner, symbolik, totemfunktioner
  • Opmærksomhedspunkter ved kampagne vs. permanent strategi
  • Strategier til at holde din brandkarakter evigt ung eller genoplive
  • Degree of emotional involvement (betydningen af øjenkontakt/storytelling
  • Brandkarakter typer
  • Livet på sociale medier 
  • Tjekliste til design / udvælgelsesprocessen  
  • Lincensing – brug af mærkevare på licens
 
8 gode grunde til at bruge brandkarakterer i markedsføring:
  • Differentiering 
  • Personlighed
  • Nemmere at huske
  • En mere spændende historie
  • Opbygger troværdighed og loyalitetsfølelse hos forbrugeren
  • Knytter følelsesmæssige bånd til dine kunder
  • Dit brand bliver sjovere
  • Øger sin brandværdi
 
Målgruppe:
Kurset henvender sig til marketing- og kommunikationschefer, brand managers, projektledere, produktchefer, konsulenter, rådgivere og andre med interesse for at skabe en ny spændende fremtid for virksomhedens brand(s).
 
Gennemgående underviser:
Marlene Ahlgreen er forfatter til bogen Character Design & Branding, som er skrevet på baggrund af et to årigt forskningsprojekt inden for området. Hun er cand. mag. i kunsthistorie og multimedier og har mange års undervisningserfaring inden for visuel kommunikation.
 
Gæsteindlæg:
Ida-Helene Brønner, head of nordic sales, Nordic Licensing. Nordic Licensing Company er specialiseret licenssamarbejder og repræsenterer for eksempel Warner Bros, Mattel og en række store europæiske fodboldklubber.
 

Tidspunkt

Onsdag 24. januar 2018 (Kl. 09.00-16.00)2018-01-24 09:00:002018-01-24 04:00:00Europe/CopenhagenCharacter Design & Branding- Sådan bygger du brands med personlighed  Fremtidens vinderbrands har en historie at fortælle, et budskab at formidle og en holdning at prædike. Brands skal ikke længere ”sælges” de skal kommunikere og gå i dialog med forbrugeren. Brands skal menneskeliggøres, have autenticitet og personlighed. Et af de mest effektive virkemidler er at skabe en karakter til dit brand eller produkt.  Brugen af brandkarakterer i kommunikationen vækster eksplosivt i disse år. Og det er der gode grunde til. Brandkommunikationen skal kunne fange opmærksomheden på tværs af målgrupper og mediekanaler, sprog og kulturer. Den skal på samme tid fungere både globalt og lokalt. Og hele missionen skal kunne gennemføres hurtigt, fleksibelt og cost-effektivt. Nordre Fasanvej 113-115 1.sal, 2000 Frederiksberg

Kursuspris

  • Medlempris Kr 3 495,00 (Kr 4 368,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 4 995,00 (Kr 6 243,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113-115 1.sal, 2000 Frederiksberg

Partnere

  • Kurset udbydes i samarbejde med: 

Arrangeret af

3 Gode grunde

  1. lær hvordan du opbygger en strategi eller udvikler en kampagne med en karakter i hovedrollen
  2. Du får viden og indsigt i teorien bag brugen af karakterer og de delelementer, der udgør din fremtidige succes.
  3. Du bliver klædt på til at komme godt fra start, og til at blive en mere værdifuld sparringspartner for din virksomhed og en bedre indkøber hos bureauet.

Relaterede artikler