custom add this

Image: 
Titel:
Eventkommunikation på sociale medier
Body: 

For events udgør den digitale kommunikation, en vigtig del af relationen mellem gæsten og eventen. Det er en vigtig informationskilde, hvor gæsten kan søge infomationer og planlægge sin oplevelse, men også et vigtigt kommunikationsværktøj for eventen. Mange eventgæster er altid er online og søger løbende informationer, og netop derfor er det vigtigt som event at have fokus på digital kommunikation og mulighederne det rummer.

På dette kursus trænes du i hvordan sociale medier kan bruges til at markedsføre, understøtte og forlænge en event. Dette gøres gennem et kig på den digitale kunderejse, godt indhold på sociale medier og en introduktion til Facebook- og Instagram-annoncering i forbindelse med events. Dagen vil foregå som et mix af oplæg og konkrete øvelser, og deltagerne vil undervejs få mulighed for at arbejde med og få sparring på deres egen eventkommunikation.

Kurset afholdes også i Aarhus den 25. april

Det kommer du igennem:
- Markedsføring af events på sociale medier
- Hvordan bruger jeg sociale medier til at kommunikere omkring min event?
- Præsentation af samtaleredskab til planlægning af eventkommunikation
- Udvikling af egen kommunikationsplan ifm. konkret event
- Tips til godt indhold på Facebook ifm. events
- Idegenerering af konkrete indholdselementer ifm. event
- Eventrelateret Facebook- og Instagram-annoncering

Take-aways:
- Viden om markedsføring af events på sociale medier
- Et konkret arbejdsredskab til udvikling af eventkommunikation på baggrund af brugerrejsen
- Konkrete tips til godt indhold på Facebook
- Viden om annoncering ifm. Events

Underviser: Anne Dorte Madsen
Anne Dorte er seniorrådgiver i Seismonaut og erfaren i afholdelse af kurser og kompetenceforløb. Med en kommunikationsbaggrund har hun forståelse og erfaring i både strategiudvikling og de praktiske aspekter af arbejdet med digital kommunikation. Anne Dorte underviser i brugen af sociale medier og markedsføring af begivenheder, og har de seneste år udviklet social mediestrategier for en række danske virksomheder og organisationer.

Tidspunkt

Onsdag 3. maj 2017 (Kl. 09.00-16.00)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113-115 1.sal, 2000 Frederiksberg

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring

Relaterede artikler