Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Professional Diploma in Digital Marketing
Body: 

Med uddannelsen "Professional Diploma in Digital Marketing" får indsigt i udviklingen i digital marketing og forståelse for, hvordan den digitale marketing adskiller sig fra den traditionelle. 

Kurset afholdes også: 

Gratis webinar:
Er du interesseret i at modtage et link til en opdaget version af vores seneste webinar, så send en mail til Stine Aa (svaa@markedsforing.dk). 

Uddannelsens indhold

De 10 moduler består af: 

Introduktion til Digital Marketing
Du får indsigt i udviklingen i digital marketing og forståelse for, hvordan den digitale marketing adskiller sig fra den traditionelle. Du lærer at forstå og udnytte styrken i digital marketing som en central drivkraft i din virksomheds marketingstrategi.

SEO - organisk søgemaskineoptimering
I SEO-modulet lærer du, hvordan du skaber organisk trafik til dit website. Du får inspiration og værktøjer til, hvordan du kan forbedre din ranking i søgeresultaterne ved at bruge de rigtige søgeord og skabe relevant content.

PPC - betalt søgemaskineoptimering
PPC-modulet handler om den betalte søgemaskineoptimering. Du lærer, hvordan du opsætter og optimerer kampagner i Google Adwords. Du får teknisk forståelse og færdigheder i at udarbejde og vedligeholde en effektiv PPC-strategi.

Digital Display Advertising
Du får dybdegående indsigt i, hvordan du implementerer og optimerer effektive bannerannoncer. Du får kendskab til en bred vifte af formater og lærer, hvordan du udvælger de mest hensigtsmæssige bannerformater til dine kampagner.

E-mail Marketing
Du lærer at udarbejde effektive e-mail kampagner med fokus på bl.a. e-mail design, brugercentreret indhold og databeskyttelse. Du får indblik i, hvordan du måler effektiviteten af dine e-mail kampagner i form af open rates, click-through rates m.m.

Social Media Marketing 1
Du får viden om de nyeste tendenser inden for social media marketing og lærer, hvordan du med sociale medier understøtter dine marketingmål. Du bliver i stand til at skabe tilstedeværelse for din virksomhed og bliver bevidst om, hvad du skal være opmærksom på, når du bruger sociale medier som en kommunikationskanal.

Social Media Marketing 2
I anden del af Social Media Marketing lærer du at udarbejde en effektiv social media strategi for din virksomhed. Med udgangspunkt i sociale medier som bl.a. Facebook, Twitter og Linkedin får du indsigt i forskellige muligheder for at komme i dialog med dine kunder. Du bliver i stand til at arbejde med annoncering og bruge avancerede funktioner.

Mobile Marketing
Du får dybdegående indsigt i, hvordan du udnytter smartphones og tablets optimalt og får adgang til de mobile forbrugere. Du får indsigt i forskellige kampagnemuligheder, som bl.a. understøttes af SMS, bannerannoncering og apps. Du lærer at vurdere, om et mobilt optimeret website eller en app er bedst for din virksomhed. 

Google Analytics
Du lærer, hvordan du måler effekten af dine kampagner ved at analysere data om dine brugere. Du får bl.a. indsigt i, hvordan du bruger de mange funktioner i Google Analytics til at udarbejde en detaljeorienteret profil af din målgruppes demografi, adfærd, interesser m.m.

Strategi & Planlægning
Dette modul opsamler alle moduler og gør dig i stand til at udarbejde en effektiv digital marketingstrategi. Du lærer bl.a. at definere din(e) målgruppe(r), mål for virksomheden samt udvælgelse af værktøjer og kanaler på baggrund af din virksomheds ressourcer.

Uddannelsesforløb - de enkelte moduler afholdes således:

  • Modul1 og modul2 afholdes den 2. oktober
  • Modul3 og modul4 afholdes den 3. oktober
  • Modul5 og modul6 afholdes 4. oktober
  • Modul7 og modul8 afholdes 5. oktober
  • Modul9 og modul10 afholdes 6. oktober

Undervisning og eksamen:
Undervisningen består af 10 moduler á 3 timers varighed, som er fordelt på forskellige uddannelsesforløb (varierer fra 1–10 uger).  

Undervisningsmaterialet er på engelsk, men selve undervisningen foregår på dansk og formidles af danske eksperter med knowhow og flere års hands-on erfaring. Alle vores undervisere er certificeret i digital marketing fra Digital Marketing Institute. Undervisningsmaterialet er udviklet af 150+ førende eksperter fra bl.a. Facebook, Google og Microsoft og er valideret af bl.a. European Committee of Standardization. Der undervises i den nyeste opdatering af pensum: Syllabus 5.0, som løbende revideres og opdateres for at give de studerende den nyeste viden inden for digital marketing.

Eksamen er valgfri. Eksamen varer 3 timer og består af 200 spørgsmål fordelt på 3 dele. Eksamensspørgsmålene består af multiple choice-, drag and drop-spørgsmål m.m., hvor svarmulighederne er givet på forhånd. For at bestå eksamen skal man have 60% rigtige i hver del. Når eksamen er bestået, udstedes et digitalt diplombevis, som kan indsættes på Linkedin eller i CV’et. Du vil få information om tilmelding til eksamen oplyst senere. Eksamens fee: 180 euro.

Forudsætninger for at deltage:
- Du har en grundlæggende forståelse for marketing. 
- Undervisningen foregår på dansk, men du skal kunne læse og forstå engelsk, da undervisningsmaterialet og eksamen er på engelsk. 

 Din profil:

  • Du arbejder med marketing, salg og kommunikation. 
  • Du har ansvaret for at udarbejde og implementere virksomhedens online strategi
  • Du ønsker at forstå og få mere ud af de digitale marketingkanaler
  • Du ønsker at styrke virksomhedens markedspositionen hurtigt og effektivt
  • Du ønsker at maksimere og optimere virksomhedens online kanaler

 

Tidspunkt

Mandag 2. oktober fra 09.00 - 15.302017-10-02 09:00:002017-10-02 03:30:00Europe/CopenhagenProfessional Diploma in Digital MarketingMed uddannelsen "Professional Diploma in Digital Marketing" får indsigt i udviklingen i digital marketing og forståelse for, hvordan den digitale marketing adskiller sig fra den traditionelle. Kurset afholdes også: Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring og LIFTED COMPETENCE
Tirsdag 3. oktober fra 09.00 - 15.302017-10-03 09:00:002017-10-03 03:30:00Europe/CopenhagenProfessional Diploma in Digital MarketingMed uddannelsen "Professional Diploma in Digital Marketing" får indsigt i udviklingen i digital marketing og forståelse for, hvordan den digitale marketing adskiller sig fra den traditionelle. Kurset afholdes også: Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring og LIFTED COMPETENCE
Onsdag 4. oktober fra 09.00 - 15.302017-10-04 09:00:002017-10-04 03:30:00Europe/CopenhagenProfessional Diploma in Digital MarketingMed uddannelsen "Professional Diploma in Digital Marketing" får indsigt i udviklingen i digital marketing og forståelse for, hvordan den digitale marketing adskiller sig fra den traditionelle. Kurset afholdes også: Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring og LIFTED COMPETENCE
Torsdag 5. oktober fra 09.00 - 15.302017-10-05 09:00:002017-10-05 03:30:00Europe/CopenhagenProfessional Diploma in Digital MarketingMed uddannelsen "Professional Diploma in Digital Marketing" får indsigt i udviklingen i digital marketing og forståelse for, hvordan den digitale marketing adskiller sig fra den traditionelle. Kurset afholdes også: Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring og LIFTED COMPETENCE
Fredag 6. oktober fra 09.00 - 15.302017-10-06 09:00:002017-10-06 03:30:00Europe/CopenhagenProfessional Diploma in Digital MarketingMed uddannelsen "Professional Diploma in Digital Marketing" får indsigt i udviklingen i digital marketing og forståelse for, hvordan den digitale marketing adskiller sig fra den traditionelle. Kurset afholdes også: Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring og LIFTED COMPETENCE

Kursuspris

  • Medlempris Kr 18 400,00 (Kr 23 000,00 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 19 900,00 (Kr 24 875,00 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 Frederiksberg

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring og LIFTED COMPETENCE

3 Gode grunde

  1. Viden om de digitale marketingdiscipliner og deres strategiske potentiale.
  2. Indsigt i datadrevet marketing, hvor du bliver klædt på til at forstå dine kunders adfærd og målrette dine marketingaktiviteter ved at analysere data.
  3. Redskaber til at kunne stille krav til både interne og eksterne samarbejdspartnere og give dem et kvalificeret modspil.

Relaterede artikler