Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

custom add this

Image: 
Titel:
SoMe Management - Content, kampagne og dialog
Body: 

Mange virksomheder oplever, at det er svært at skabe engagement og komme i dialog med deres brugere på de sociale platforme. Måske får de tiltag, der sættes i søen, slet ikke den opmærksomhed og effekt, som der var forventet. Måske er det svært at skabe synergi med andre kampagne- og marketingaktiviteter. Er der hul igennem?

Er der sammenhæng mellem de markedsføringsaktiviteter, der er i jeres virksomhed, og dét I laver på de sociale platforme? Bruger I det rigtige indhold på de rigtige kanaler? Lytter I til jeres følgere og går i dialog med dem? Og hvem er det egentlig, der taler? Manglende planlægning og en lidt for ad-hoc præget tilgang til arbejdet med indhold og dialog kan æde tiden fra og sløre overblikket for selv den mest effektive medarbejder.

På dette kursus bliver du klædt på til at arbejde kampagne- og indholdsorienteret med jeres tilstedeværelse på de sociale platforme. Du får værktøjerne til at sikre, at planlægning og indholdsproduktion og den vigtige dialog med brugerne optimeres, så der også er tid til andre ting. 

Kurset indholder bl.a.:

  • Kampagneplanlægning - hvilke steps skal man igennem og hvordan skaber man forankring i organisationen?

  • Vigtigheden af at være smidig når omstændighederne ændrer sig eller der kommunikeres tilflere markeder

  • Platforme, digitale formater og indholdstyper

  • Kanalvalg - hvad gør man hvor, hvem er tilstede der, og hvordan udnytter vi dét bedst?

  • Content marketing taktikker

  • Indholdskalendere og andre planlægningsværktøjer

  • Brug af social media management-løsninger - hvad kan de og hvilken passer til jer?

  • Dialog, krisestyring og community management

  • Hvem er I som afsendere - og hvordan sikrer I, at jeres personlighed skinner igennem idialogen?

  • Identifikation af ambassadører og samarbejde med bloggere, vloggere og andre influencers

På kurset veksles der mellem oplæg, praktiske øvelser og gruppediskussioner. Oplæggene indholder masser af eksempler fra oplægholderens arbejde med området - bl.a. fra arbejdet som Community Manager og Social Media Manager hos Pandora A/S. 

På kurset får du:

  • Indblik i og værktøjer og metoder til planlægning af aktiviteter og kampagner i sociale medier

  • Forståelse for vigtigheden af at forankre SoMe-aktiviteterne i resten af virksomheden

  • Viden om sociale kanaler, deres brugere og det indhold der virker bedst på dem

  • Kendskab til content marketing-taktikker

  • Forståelse for muligheder og begrænsninger i SoMe management-løsninger

  • Kendskab til community-dynamikker, herunder gamification teori

  • Værktøjer og metoder til definering af afsenderposition og kvalitetssikring af dialogen med dine brugere

  • Indblik i influence marketing. 
     

Kurset er for dig, som arbejder hands-on med markedsføring og dialog i sociale medier. 

Underviser:
Kursets underviser Ask Hybel er selvstændig konsulent og rådgiver større organisationer og virksomheder om strategi ifm. digitalisering og sociale medier. Ask har tidligere i en årrække været rådgiver hos Advice, og han er nu jurymedlem hos Danish Digital Awards. 

 

Tidspunkt

Mandag 19. september fra 09.00 - 16.00

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 Frederiksberg

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring

2 Gode grunde

  1. På dette kursus bliver du klædt på til at arbejde kampagne- og indholdsorienteret med jeres tilstedeværelse på de sociale platforme.
  2. Du får værktøjerne til at sikre, at planlægning og indholdsproduktion og den vigtige dialog med brugerne optimeres, så der også er tid til andre ting.

Relaterede artikler