For dig der skal tale med eksperter - User Experience Værksted
Mange små og mellemstore virksomheder vælger i dag at operere med et begrænset team, der køber ydelser ind, når der er brug for det. For dem giver det ikke økonomisk mening at have eksempelvis in-house programmører og grafikere til at udvikle virksomhedens kommunikation.
Det stiller krav til virksomhedens kommunikationsmedarbejdere – de skal i stigende grad være gode til at købe specialistydelser ind. Det at skabe større klarhed over virksomhedens brugeroplevelse, eller UX, er et område, som du der arbejder med kommunikation kan tage ejerskab over og bruge som rettesnor, når interne og eksterne samarbejdspartnere skal ledes i den rigtige retning.
Whats in it for me?
Efter værksted i UX
Kursets 3-deling
User Experience (UX) kan råt bekrives som en 3-delt disciplin, hvor man gør sit forarbejde inden man udvikler sin kommunikation. For at kunne implementere målrettede produkter, der rammer kunderne hvor de er, består en stor del af arbejdet i at skabe virksomhedens vidensgrundlag for innovation.
Dette UX kursus er en indføring i den mini-værktøjskasse, som deltagerne efterfølgende kan bruge til at udvikle og indkøbe hjælp til deres UX fremadrettet:
Indsigt
Ideudvikling
Implementering
Program
08.30 – 9.00 Godmorgen og velkommen
9.00 – 10.00 Intro til UX + Skab indsigt
10.00 – 10.30 Opgave 1: Hvor meget ved du i dag?
10.30 – 11.30 Rammesæt din ideudvikling
11.30 – 12.00 Opgave 2: Hvilke mulighedsrum har du?
12.00 – 12.45 Frokost
12.45 – 13.45 Sådan implementerer du din plan
13.45 – 14.15 Opgave 3: Skab afsæt for din implementering
14.15 – 14.30 Kaffepause
14.30 – 15.30 Prøv kræfter med Corporate Entrepreneuership
Afsluttende inspirationsoplæg om at anlægge en eksperimenterende tilgang til UX udvikling i modne forretninger.
Kl. 15.30-16.00 Afsluttende spørgsmål og tak for i dag
Lidt om Underviseren:
Peter Okholm er Cand. Mag i Informationsvidenskab fra Aarhus Universitet, og er specialist i UX og digital produktudvikling og har skabt købsoplevelser for nogle af verdens største brands.