Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



ESPEN HØJLUND

Titel:
CEO & Partner
Virksomhed:
Advice
Titel:
CEO & Partner
Virksomhed:
Advice
Erfaring:
Espens lange karriere hos Advice startede, da han i 2001 begyndte som praktikant. Efter endt studie startede han i 2002 som Advisor, og godt tre år senere blev han Chief Advisor. Allerede året efter blev han forfremmet til Director. I 2008 blev Espen CEO for bureauet, og denne stilling har han haft siden.

ESPEN HØJLUND

Espen Højlund har i mange år været en højt respekteret rådgiver og bureauleder, og Advice har længe været kendt som ét af de fremmeste bureauer, når det kom til rådgivning inden for samt udvikling af løsninger baseret på menneskelig/forbruger indsigt. Men at Espen som CEO for bureauet også har formået, at tage det ind i denne tech- og datatidsalder på så vellykket vis, kalder på anerkendelse. De seneste år har Advice oprustet digitalt og udover, at man har investeret og satset stort på en bred integration af sine ydelser, har man hos bureauet præsteret kontinuerlig vækst og flotte resultater. Espens 15 år i huset har givet ham et solidt erfaringsmæssigt fundament og hans høje kompetenceniveau, fremadskuende mindset og roste lederevner udgør en stærk cocktail, der endnu engang sikrer ham en plads på The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
At være med til at skabe en kultur, hvor kreative og strateger, teknologinørderog indholdselskere, købmænd og holdningsmennesker, dem med styr på relationerne og dem med transaktionerne ikke blot lever godt sammen, men udfordrer hinanden hver dag, og skaber fantastiske integrerede kundeoplevelser, services og kampagner.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
At vi – og her mener jeg også mig selv – for sjældent har modet til at droppe alt det, der har for lille effekt, som vi gør af gammel vane, eller fordi vi ikke tør stoppe. Lad os satse helhjertet på at bidrage med værdi og mening gennem helstøbte kundeoplevelser så tæt på produktet og kunderne som muligt og skrue ned for resten.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
At få flyttet marketing endegyldigt fra at være maskinen, der fører produkter og brands i markedet til at være forbrugerens ambassadør i hele virksomhedens værdikæde. Marketings ædleste opgave er, at få hele forretningen til at arbejde ydmygt med den relevante, værdiskabende kundeoplevelse og kunderelation som eneste mål.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Ved at søge skævt og væk fra branchen. Tale med mennesker, der ikke ligner mig selv. Folk der arbejder med noget helt andet. Ved at slukke mobilen, være lidt i fred og minde mig selv om, at så meget er nyt og muligt og alligevel er alt det samme. Vi arbejder stadig med kommunikation til klodens mest nysgerrige, empatiske og grådige dyr.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Min kollega og partner in crime gennem ti år Jens Christiansen for at have modet til at slippe det hele på toppen for at erobre verdenshavene inden det er for sent. Respekt!
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
At hvert stykke kommunikation og hver stump teknologi, vi skaber, både styrker forretningen og gør slutkunden dygtigere, klogere og tryggere. At vi som kommunikatører leverer værdi og klarhed i en sindssygt kompleks verden og ikke bidrager til kompleksiteten. Vi har et ansvar som kommunikatører, der er større end nogensinde.

custom add this