Lørdag 1. november 2014
  • 31. okt 14 Digitalt

    Danske Spil satser på data

    Virksomheder genererer masser af data, som de i den ideelle verden kan styre marketingindsatsen efter, men de færreste formår at omdanne datamasserne til brugbar viden. Danske Spil har taget konsekvensen og opgraderer indsatsen.

    læs mere
  • 31. okt 14 Digitalt

    Hvor blev den gode tone af?

    To ud af tre danske kvinder mener, at stødende indhold ”I nogen grad”, ”I høj grad” eller i ”Meget høj grad” er et problem på sociale medier. Hos mænd savner halvdelen en god tone. Er det nødvendigt med lovgivning?

    læs mere
  • 31. okt 14 Digitalt

    Dansk app hædret af FN

    Den danske app ”Danmarks Verdensarv” er blevet hædret med en pris ved FN’s World Summit on Information Society. Bag udviklingen står den aarhusianske design og softwarevirksomhed Redia.

    læs mere
  • 31. okt 14 Kampagner

    KomPrisen: Her er shortlisten

    Dansk Kommunikationsforenings pris ”KomPrisen” skal snart uddeles, og dommerkomitéen har fundet årets fire finalister. Tre af dem har oplysnings-formål, mens en enkelt - en kampagne fra Microsoft - har kommercielt sigte. Se finalisterne her.

    læs mere
  • 31. okt 14 International

    Skatere promoverer lufthavn

    Helsinki lufthavn og flyselskabet Finnair samlede fornylig en flok unge skatere fra Øst og Vest - heriblandt en dansker - og lod dem udfolde sig rundt om i lufthavnen. Mål: at kommunikere Helsinki som det hurtigste hub for rejsende mellem Europa og Asien. Se film om eventen her.

    læs mere
  • 31. okt 14 Bureauer

    Zupa køber sig fri af Recommended

    Samtidig fusionerer Recommended i Aarhus med Kernel Simpatico til fullservice-bureauet SPRING med 115 medarbejdere. ”Skilsmissen og den nye fusion er lykkelig,” siger Poul Kjersgaard Nielsen, bestyrelsesformand i NP3.

    læs mere
  • 31. okt 14 Digitalt

    Danske Spil satser på data

    Virksomheder genererer masser af data, som de i den ideelle verden kan styre marketingindsatsen efter, men de færreste formår at omdanne datamasserne til brugbar viden. Danske Spil har taget konsekvensen og opgraderer indsatsen.

    læs mere
  • 31. okt 14 Kampagner

    Clooney går til kapslerne igen

    I en ny, global kampagne for kapselkaffen Nespresso får den mangeårige brand-ambassadør, skuespilleren George Clooney, selskab af Frankrigs svar på - George Clooney. Filmen ”How Far” er netop offentliggjort på nettet, og hele kampagnen får dansk premiere den 10. november. Se med her.

    læs mere
  • 30. okt 14 Bureauer

    E-types: Nu med reklamefilm

    Design- og brandbureauet e-Types har kreeret visuel identitet og lanceringskampagne for Wimps nye musiktjeneste, Tidal. Bureauet har også instrueret og produceret en Tidal-film.

    læs mere
  • 30. okt 14 Bureauer

    Aarhusiansk bureau åbner i KBH

    Endnu et aarhusiansk bureau åbner en afdeling i København. Det drejer sig om det digitale bureau Novicell, der har hyret en erfaren websvarlig fra Kilroy til at stå i spidsen for københavnerkontoret.

    læs mere