Tirsdag 9. februar 2016
  • 09. feb 16 Bureauer

    Dansk bureau køber op i Norge

    Det danske community-bureau, Very, har købt sig ind i et ungt, Oslo-baseret bureau med bl.a. brands som Pernod Ricard og ComeOn på kundelisten. Det norske bureau skifter nu navn til Very Oslo.

    læs mere
  • 09. feb 16 Kampagner

    Er vi gået fra koncepterne?

    Vi har for travlt med at løbe efter lavt hængende frugter i det digitale paradis. Branchen har jo altid været båret af kortsigtet vanetænkning. Hvorfor ikke tænke i langtidsholdbare koncepter, bygget over et Brand Purpose?

    læs mere
  • 09. feb 16 Kampagner

    DSB-kampagne solgte billetter

    Julekampagnen 2015 fra DSB, Zupa og Carat havde fokus på at sælge Orange-billetter - og det lykkedes over forventning. Endda uden et øget udbud af billetter eller en ændring af prisen. Et af de nye kampagne-elementer var Instagram.

    læs mere
  • 09. feb 16 Navne

    Bacon-instruktør hædret i USA

    Manden, der instruerede den prisbelønnede Volvo Trucks-reklameserie ”Live Test Series” - og som i dag repræsenteres af Bacon - har vundet den amerikanske instruktørpris DGA Award.

    læs mere
  • 09. feb 16 Kampagner

    Anti-helt med gennemslagskraft

    En alkoholkampagne med ”Party-Prinsen” er blevet lidt af et hit på sociale medier. Kampagnen sætter fokus på salg af alkohol til unge i butikkerne. Uden en løftet pegefinger.

    læs mere
  • 08. feb 16 Digitalt

    DDA: Her er årets shortliste

    Den nye digitale award på den danske scene - Danish Digital Award (DDA) - er klar med shortlisten for 2016. Især to bureauer markerer sig på listen, der rummer 79 finalister fordelt på 15 kategorier. Se hele shortlisten her.

    læs mere
  • 08. feb 16 Navne

    Bank blander marketing-kortene

    Danske Bank omorganiserer marketingfunktionen, hvilket bl.a. baner vej for den tidligere TDC-profil Camilla Ramby, der får ansvaret for branding og strategisk planlægning på tværs af den nye organisation.

    læs mere
  • 08. feb 16 Kampagner

    VW træder på speederen igen

    En ny europæisk kampagne, der skal bidrage til at genoprette Volkswagens image efter et noget turbulent 2015, er i luften. Kampagnen ventes at lande i Danmark inden for en måneds tid. Se den nye europæiske film her.

    læs mere
  • 09. feb 16 Kampagner

    DSB-kampagne solgte billetter

    Julekampagnen 2015 fra DSB, Zupa og Carat havde fokus på at sælge Orange-billetter - og det lykkedes over forventning. Endda uden et øget udbud af billetter eller en ændring af prisen. Et af de nye kampagne-elementer var Instagram.

    læs mere
  • 08. feb 16 International

    Her er årets Super Bowl-hits

    Hyundai og Doritos satte sig på hver to af pladserne - og Heinz på en enkelt - på dette års ranking af Super Bowl-reklamerne. Det er USAToday, der står bag listen, og du kan se Top 5-filmene her.

    læs mere