Fredag 31. juli 2015
  • 17. jul 15 Digitalt

    Dyrt at ignorere mobil algoritme

    Ny rapport fra Adobe afslører, at det har kostet annoncører dyrt at ignorere Googles algoritmeændring, der favoriserer mobiloptimerede hjemmesider. Ændringen har således medført et fald i trafik på 10 pct. for ordinære hjemmesider.

    læs mere
  • 10. jul 15 Kampagner

    Stor bøde til gammel Cult-film

    En sag om en seks år gammel reklamefilm fra energidrik-virksomheden Cult har omsider fundet sin afgørelse - og Cult må af med 100.000 kroner for brud på markedsføringsloven.

    læs mere
  • 09. jul 15 Navne

    Tre danskere i global Top 100

    LEGO, Vestas - og en kinesisk mejerigruppe - leverer hver et dansk navn til dette års liste over de 100 mest indflydelsesrige CMO’er i verden. Listen sammensættes af The Internationalist, og den rummer ikke hvem som helst.

    læs mere
  • 08. jul 15 Kampagner

    Piger kan alt. Punktum.

    Hvad har kønskamp med bind at gøre? Alting, hvis man spørger Always, som vandt Grand Prix ved VM i reklame i Cannes i sidste måned for filmen #LikeAGirl. Nu er næste film i serien klar til at tage kønskampen op. Se den her.

    læs mere
  • 08. jul 15 Bureauer

    Creuna køber SEO-eksperter

    Det digitale bureau Creuna køber virksomheden Relation Technology og udvider dermed kontoret i København med kompetencer inden for SEO, konverteringsoptimering og split-testing.

    læs mere
  • 06. maj 15 International

    Derfor skal du spise økologisk

    Sammen med reklamebureauet Forsman & Bodenfors har Coop i Sverige gennemført et eksperiment, hvor en familie kun måtte spise økologisk i to uger. Det kom der interessante resultater ud af. Se film om eksperimentet her.

    læs mere
  • 27. jan 15 Digitalt

    Hjemmesiden på vej i graven

    2015 bliver ifølge det digitale bureau 1508 året, hvor nekrologen skal skrives over 90’er-fænomentet ”informationssites”, eller portaler om man vil. De digitale bureauers fremtid ligger i stedet i udvikling og sparring omkring relevante services.

    læs mere
  • 16. sep 14 Kampagner

    Kurt og Classic er klar

    Det er tæt på fem år siden Tuborg Classic for alvor rørte på sig i reklameblokken, men nu er brandet tilbage. Og det endda sammen med ”the true original” over dem alle: Kurt Thyboe i rollen som bartender. Partners har eksekveret, og du kan se den nye reklamefilm lige her.

    læs mere
  • 21. mar 13 Bureauer

    Bureau designer Den Blå Planet

    Danmarks Akvarium har gennemgået en ”total makeover”, og hedder nu Den Blå Planet. Design- og brandingbureauet Kontrapunkt står bag brandstrategi, web, kommunikationskoncept og visuel identitet.

    læs mere
  • 04. aug 14 Kampagner

    Telia bag Smukfest-koncerter

    Telia aktiverer sit sponsorat af Smukfest i Skanderborg med fire stjernespækkede surprise-koncerter på festivalens campingområde.

    læs mere