Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Pharma & Healthcare Marketing 2017
Body: 

Pharma & Healthcare Marketing 2017
- mobile relationer til fremtidens digitale sundhedsforbruger

I disse år ser vi patienter blive transformeret til sundhedsforbrugere, som konsekvens af en øget transparens og vidensniveau, skabt af de digitale medier. Denne transformation ændrer fundamentalt på den måde hvorpå sundhedsvæsenet og medicinalvirksomheder kan og bør kommunikere til, engagere og involvere sig i deres omverden.

Læger skal håndtere selvdiagnosticerede patienter og stadig være den diagnosticerende, behandlende og autoritative myndighed med stadig større pres på behandlingskrav.

Medicinalvirksomheder har i mange år haft det sundhedsfaglige personale som den primære målgruppe, men i takt med den øgede åbenhed og større indflydelse af organer som fx det nystiftede medicinråd, stiller det helt andre krav til markedsføringen og kommunikationen for stadig at være relevant og værdiskabende for sin omverden.

Dertil kommer den teknologiske udvikling med personlig medicin, Big data, Internet of Things (IoT), 3D-print, nye typer sundhedsdata, operationer med nanorobotter og diagnosticering via kunstig intelligens. Udviklingen af ny teknologi på sundhedsområdet er eksploderet og det danske sundhedsvæsen står foran en dramatisk transformation i de kommende år. De nye teknologiske muligheder rummer enorme potentialer, men også betydelige udfordringer for både systemer, personale og patienter.

Derfor er det afgørende, at vi løbende stiller os selv og hinanden de rigtige spørgsmål, så vi sikrer os at alt dette kommer de vigtigste – patienterne – til gode

På denne konference får du nyeste viden om:

  • globale healthcare tends
  • the power of patient empowerment
  • healthcare influencers og content marketing
  • patient involvering
  • den digitale sundhedsforbruger
  • gamechanging teknologi
  • customer experience og servicedesign
  • patient adfærd og loyalitet

Program:

8.30 – 9.00 Registrering og morgenmad

9.00 – 9.05 Velkommen

9.05 – 9.45 Healthcare Marketers Trend 2017
40 minutter med de seneste globale tendenser og muligheder indenfor healthcare marketing.
Morten Vestergren Frederiksen, Director – Health & Wellbeing, Ogilvy Danmark

9.45 – 10.35 MINDSPACE – Why would you promote your brand at less than half power?
Contemporary behavioural science points to two types of thinking and DDF argues that historically, within the pharmaceutical industry, we have only targeted one of these types.
Through examples from within health and beyond, he demonstrates the power of using an evidence-based methodology to additionally target the other type of thinking.
David Davenport-Firth, MSc (Health Psych), EVP, Health Behaviour Strategy & Intervention Design, Ogilvy CommonHealth Worldwide
(indlægget holdes på engelsk)

10.35 – 10.55 Pause

10.55 – 11.35 Fra healthcare til selfcare
Lægerne føler at de ofte behandler patienter uden at kurere dem -og mængden af kroniske patienter presser sundhedssystemerne over hele verden. Leverandører til sundhedssektoren skal nytænke sine markedsstrategier og forretningsmodeller når patienter med teknologi i hånden nu selv tager ejerskab over eget sygdomsforløb og fremover selv kan vælge sine sundhedsteknologiske løsninger. Hør hvordan man bliver relevant i patienternes liv i den 4. industrielle revolution
Lars Lin Villebæk, business development manager, Copenhagen Healthtech Cluster

11.35 – 12.10 Searched, bought, shared and recommended
TBA

12.10 – 13.10 Frokost

13.10 – 13.50 Data, Co-Design og Digitale relationer 
At bygge og lancere en app eller tjeneste er kun starten på en lang og omfattende udviklingsproces i en løbende dialog med brugerne. Patient Insights, Minimal Viable Product og Growth Hacking udgør et kontinuerligt udviklingsloop, hvor mængden af data afgør udviklingshastigheden.Hør Morten Remmer give dig et indblik i, hvordan LEO Innovation Lab arbejder med digitale sundhedsløsninger, og hvordan de tror på, de kan give folk med kroniske hudlidelser et bedre liv.
Morten Remmer, chief growth officer, LEO Innonvation Lab 

13.50 – 14.30 Mobile relationer med fremtidens patienter og sundhedsforbrugere
Aldrig før har det været muligt at komme så tæt på hjertet og hjernen hos patienter end det er nu. Mobiltelefonen er med overalt, tæt på hjertet i jakken, tæt på hjernen når brugerne interagere med telefonens interface.  Med den rette kommunikation er det nu muligt at tale til direkte til hjertet og samtidig få fantastisk viden om livet som patient. Hør om hvordan DrugStars forsøger at skabe verdens største bevægelse af patienter, der giver til velgørenhed blot ved at tage deres medicin korrekt og samtidig afgive “real life patient experience” for at få en bedre medicinsk fremtid. 
Claus Møldrup, professor i samfundsfarmaci og stifter af patientbevægelsen, Drugstars

14.30 – 14.50 Pause

14.50 - 15.30 Dr. Watson, I Presume? IBM Watson changing healthcare
Digitale teknologier, ydelser og løsninger har over de seneste år vendt op og ned på musik, film, medie, bank og detailhandlen. Nu står den samlede sundhedssektor overfor en tilsvarende dybtgående omstilling. En række teknologier er nu så veludviklede og udbredte at noget så komplekst som sundhedsydelser kan leveres vha. digitale løsninger. Hør hvordan IBMs kognitive computerløsning Watson bidrager til denne omstilling ved at nyttiggøre Watsons evne til at læse og analysere alle typer af data, at danne indsigt på baggrund af data, samt at anvende disse data i samarbejde med sundhedsprofessionelle.
Henrik Rindel Gudbergsen, Chief Medical Officer, IBM Nordic

15.30 – 16.10 Den digitale sundhedsforbruger - hvem, hvad, hvor…og hvorfor
Kunstig intelligens og apps vil om få år udgøre den primære kontakt til patienter og sundhedsforbrugere og gøre disse til aktive deltagere i deres egen sygdom og sundhed. Fremtidens vindere bliver derfor dem der kender forbrugernes ønsker, drifter og behov, og kan sætte dem i centrum af de nye generationer af produkter og tjenester. Hør Claus Skytte, give dig en guidet tur i det moderne menneskes psykologi og komme med sit bud på fremtidens sundhedsteknologier.
Claus Skytte, Iværksætter, foredragsholder og forfatter

16.10 – 16.20 Afrunding og tak for i dag

 

Tidspunkt

Torsdag 7. september 2017 (Kl. 09.00-16.30)2017-09-07 09:00:002017-09-07 04:30:00Europe/CopenhagenPharma & Healthcare Marketing 2017 Pharma & Healthcare Marketing 2017- mobile relationer til fremtidens digitale sundhedsforbrugerI disse år ser vi patienter blive transformeret til sundhedsforbrugere, som konsekvens af en øget transparens og vidensniveau, skabt af de digitale medier. DenneLersøparkallé 101, 2100 København ØDansk Markedsføring

Kursuspris

  • Medlempris Kr 2 995,00 (Kr 3 743,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 3 495,00 (Kr 4 368,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • AtriumCph
    Lersøparkallé 101, 2100 København Ø

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring

    I samarbejde med:

Relaterede artikler