Pharma & Healthcare Marketing 2017
- mobile relationer til fremtidens digitale sundhedsforbruger
I disse år ser vi patienter blive transformeret til sundhedsforbrugere, som konsekvens af en øget transparens og vidensniveau, skabt af de digitale medier. Denne transformation ændrer fundamentalt på den måde hvorpå sundhedsvæsenet og medicinalvirksomheder kan og bør kommunikere til, engagere og involvere sig i deres omverden.
Læger skal håndtere selvdiagnosticerede patienter og stadig være den diagnosticerende, behandlende og autoritative myndighed med stadig større pres på behandlingskrav.
Medicinalvirksomheder har i mange år haft det sundhedsfaglige personale som den primære målgruppe, men i takt med den øgede åbenhed og større indflydelse af organer som fx det nystiftede medicinråd, stiller det helt andre krav til markedsføringen og kommunikationen for stadig at være relevant og værdiskabende for sin omverden.
Dertil kommer den teknologiske udvikling med personlig medicin, Big data, Internet of Things (IoT), 3D-print, nye typer sundhedsdata, operationer med nanorobotter og diagnosticering via kunstig intelligens. Udviklingen af ny teknologi på sundhedsområdet er eksploderet og det danske sundhedsvæsen står foran en dramatisk transformation i de kommende år. De nye teknologiske muligheder rummer enorme potentialer, men også betydelige udfordringer for både systemer, personale og patienter.
Derfor er det afgørende, at vi løbende stiller os selv og hinanden de rigtige spørgsmål, så vi sikrer os at alt dette kommer de vigtigste – patienterne – til gode
På denne konference får du nyeste viden om:
Program
Moderator: Advokat/ Partner (Bech Bruun) Christian Vinding Thomsen
08.30-09.00 Registrering og morgenmad: Dansk Markedsføring & Atrium
09.00-09.10 Velkommen: Christian Vinding Thomsen (Equity Partner / Bech Bruun)
09.10-09.50 Healthcare Markedstrends: Morten V. Frederiksen Ogilvy. Health MarketersTrends 2017 - Seneste globale tendenser indenfor healthcare marketing.
09.50-10.35 Mindspace: David Davenport-Firth, Health Psych - Ogylvy Int. Contemporary behavioral science points to two types of thinking and DDF argues that historically.
10.35-10-55 Pause: Kaffe, vand, frugt, bagved konference
10.55-11.35 Henrik Rindel Gudbergsen: Chief Medical Officer, IBM Nordic - Sundhedssektoren står overfor omstillingsprocesser. Teknologier er nu så veludviklede, at sundhedsydelser kan leveres via digitale løsninger.
11.35-12.10 Netdoktor Media A/S – Rikke Esbjerg (CEO) Fortæller om udviklingen i Netdoktors arbejdsområder, hvordan den digitale udvikling har vundet indpas hos sundhedsforbrugeren.
12.10-13.10 Frokost: I kantinen på 1.ste
13.10-13-50 Data og digitale relationer: Morten Remmer, LEO Lab - At bygge en APP eller tjeneste er kun starten på en lang og omfattende udviklingsproces i en løbende dialog med brugerne. Patient insights er på agendaen.
13.50-14.30 Mobile relationer med fremtidens patienter: Claus Møldrup Drugstars - Aldrig før har det været så muligt, at komme så tæt på hjernen og hjertet hos patienter end det er nu. Mobiltelefoner med over alt, og bruges til alt.
14.30-15.00 Pause: Kaffe, kage, sodavand
15.00-15.45 Den Digitale Sundhedsforbruger: Claus Skytte - Kunstig intelligens og apps vil om få år udgøre den primære kontakt til patienter og sundhedsforbrugere og gør disse til aktive.
15.45-16.00 Verbal runde: Moderator udfordrer publikum på dagens spørgsmål.
16.00-16.10 Afrunding: Moderator
I samarbejde med: