Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
DANSK MARKETINGFORSKNINGSPRIS
Body: 

Innovation i FMCG: Vær med til kåringen af årets Talent inden for Dansk Marketingforskning. 

Det bliver en spændende formiddag med fokus på produktudvikling og innovation i dagligvarebranchen. 

Dagens program er:

  • 09:00 Ankomst / check-in
  • 09:30 Velkomst og introduktion til dagens program v/Carsten Wandorf, CEO Fritz Schur Consumer Group A/S Formand, Dansk Marketingforsknings Pris.
  • 09:40 Innovation i Carlsberg

Innovationsstrategi og lancering af Carlsberg 1883 v/Jeppe Boel, Carlsberg Marketingchef: Om Carlsbergs seneste store øl-innovation. Jeppe vil fortælle om portefølje og innovationsstrategien, der ligger til grund for Carlsbergs udvikling af nye øltyper samt gennemgå Go to market planen for Carlsberg 1883 samt resultater for det første år på markedet. 

Pionerånden hersker – selv efter 142 år i Carlsberg: v/Birgitte Skadhauge, Vice President, Carlsberg Research Laboratory. Om hvordan Carlsberg adskiller sig markant fra andre globale bryggerier ved at satse målrettet på forsk- ning og innovation med ambition om at være et af de mest succesfulde, professionelle og attraktive bryggerirelaterede forskningslaboratorier verden.

  • 10:40 Innovation i Arla Foods: v/Lise Berg Kildemark, Director, Cooperative Innovation & Portfolio. Hos Arla skabes innovative produkter, der appellerer til forbrugerne og hjælper dem til en afbalanceret og sundere livsstil. Grænserne for videnskab og teknologi flyttes for at skabe en lys fremtid for mejeriprodukter og naturlige fødevarer til alle. 11:10 Pause
  • 11:30 Den connectede detailhandel:  V/Morten Viktor, Director, Online Groceries. Coop.dk MAD: Om hvordan Coop forestiller sig, de skal connecte med forbrugerne. Om hvordan loyalitet opbygges og fastholdes i dag og fremover og hvordan vi kan skabe en mere indsigtsfuld og effektiv produktudvikling.
  • 12:15 Motivation og overrækkelse af Talentpris v/professor Klaus Grunert
  • 12.35 Indlæg af prismodtageren v/ Lina Fogt Jacobsen
  • 12:55 Afrunding v/Carsten Wandorf
  • 13:00 Let traktement og netværk
     

Registrering og no-show-fee:
Det er gratis at deltage på arrangementet. Vi gør opmærksom på, at tilmeldingen er bindende. Afbud skal ske skriftligt senest fredag d. 14. september inden kl. 9.00 til tilmelding@markedsforing.dk .
Senere end denne dato eller ved udeblivelse, vil du blive faktureret et no-show-fee på kr. 500,- ekskl. moms.

Dansk Marketingforsknings Prisen blev indstiftet i 1955 af Dansk Salgs- og Reklameforbund og HD- Klubben for Salg og Reklame under navnet Dansk Erhvervslivs Pris for Afsætningsøkonomisk Forskning. Fonden har gennem de sidste 60 år støttet det danske erhvervsliv ved at støtte forskningen inden for det afsætningsøkonomiske område med henblik på at sikre udviklingen af nye metoder og ny viden. 

Dette opnås ved at hædre forskere, som yder et vigtigt stykke marketingforskningsarbejde. Der lægges vægt på, at de udvalgte forskeres arbejde har en væsentlig værdi for de danske virksomheders marketingfunktion. DMP er baseret på frivilligt arbejde og ledes af en bestyrelse, der dels administrerer fondens formue og dels træffer afgørelse om fondens uddelinger. Prisen, som består af mindst 50.000 kr., kan ikke søges, men uddeles udelukkende efter bestyrelsens bestemmelse om anerkendelse af modtagerens fortjenester. Prisen bliver tildelt som hæderspris for værdifuldt udført markedsforskningsarbejde. 

Det er første gang, DMP uddeler Talentprisen. DMP har valgt også at uddele denne pris, fordi vi gerne vil sætte fokus på at forynge institutionen ift. "seniorprisen" og DMP ønsker den vej igennem også at øge de danske virksomheders konkurrenceevne. 

Tidspunkt

Mandag 17. september 2018 (Kl. 09.00-14.00)

Kontaktperson

  • Navn: 
    Carsten Wandorf, Bestyrelsesformand

Sted

  • Carlsberg
    Vester Fælledvej 6, 1750 København V

Partnere

Arrangeret af

  • DANSK MARKETINGFORSKNINGS PRIS OG DANSK MARKEDSFØRING

Relaterede artikler