Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
UDDANNELSE: DATA ANALYTICS PROFESSIONAL (AARHUS)
Body: 

Data Analytics Professional (10 ects)
- lær at navigere efter realtime data

Teknologien endelig nået til et punkt hvor marketing kan bruge real-time data til både at skabe mening for kunden og tjene penge til virksomheden.

Data drevet marketing baseret på kundernes realtime behov, adfærd og interesser er ikke kun et paradis for de store spillere med million budgetter. Tilgængeligheden til realtime data, der er afgørende for engagerende og involverende kunderelationer behøver ikke koste spidsen af en jetjager. Simple og billigere løsninger, vil kunne katapultere langt de fleste virksomheder ind i en ny agil, effektiv og meningsfyldt marketingfremtid. Men det kræver at man har orden i penalhuset, og har værktøjskassen på plads for at kunne indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle rigtigt på baggrund af data.

Data Analytics Professional er et nyt akkrediteret og skræddersyet uddannelsesforløb fordelt på 6 intensive træningsdage. Uddannelsen er fokuseret på at være praksisnær, konkret og direkte anvendelig. Der trænes i de tillærte færdigheder og du klædes på til at forankre den nye viden til adfærd og resultater i organisationen. 

På forløbet kommer du til at arbejde med:

  • Statistik
    • Du får gennemgået begreber inden for statistik, så du forstår de mest elementære sammenhænge og forudsætninger for valid dataanalyse
  • Excel
    • Du lærer, hvornår du bør bruge Excel i stedet for Analytics, samt hvordan du kan bruge Excel til at bygge ovenpå Google Analytics
  • Google Data Studio
    • Du lærer, hvordan du præsenterer data for din virksomhed på en grafisk måde
  • Google Analytics på videregående niveau
    • Du lærer, hvornår du selv kan/bør indhente data. Du får en dybere, teknisk forståelse for Google Analytics
  • Google Tag Manager
    • Du lærer, hvordan virker programmet, og hvorfor bør du have det på din side. Du kommer til at arbejde med forskellige typer dataopsætninger, som du kan bruge med det samme.
  • Data Indsamling med Python
    • Du får indblik i, hvordan Python kan løfte dataanalyse til næste niveau. Niveauet for Python er begynder niveau og kræver ikke kendskab til kodning.

 

Efter forløbet kan du

  • Forstå den nye marketingvirkelighed med Machine Learning, Kunstig Intelligens og Predictive Analytics
  • Udvikle egne løsninger til forretningsstrategisk anvendelse af brugerdata
  • Anvende webanalyse, business intelligence og brugerdata
  • Vurdere kvaliteten af data
  • Opstille datadrevne handlingsplaner
  • Opbygge dashboard
  • Udvælge de rigtige testmetoder
  • Oversætte data til actions
  • Omsætte analyseresultater til konkrete anbefalinger
  • Arbejde med datamining
  • Forudsige churn på baggrund af data
  • Identificere kryds og mersalgspotentiale
  • Avanceret digital marketingforståelse
  • Potentialeoptimering
  • Formidling og kommunikation af data og nøgletal
  • Få adgang til data, som du selv definerer – uden restriktioner

 

Målgruppe:

Forløbet er skræddersyet til dig som marketingprofessionel, der har behov for at styrke den strategiske forståelse af real time kundedata og oversætte denne viden til taktisk og operationel eksekvering. Forløbet er relevant både for dig, der forsøger at finde vej gennem en stor Business Intelligence løsning, og dig der optimerer via mere simple modeller og værktøjer. Det afgørende er, at du er drevet af ambitionen om at data skal drive fremtidens marketing i virksomheden og hjælpe til at træffe nogle endnu bedre marketingbeslutninger.

Undervisning og undervisningsmateriale:

Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, cases og øvelser. På første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen.

Studieordning: Den Merkantile Diplomuddannelse

Fag: ”Data Analyse” (10 ects)

Underviseren:

Mikkel Ussing-Kelstrup har arbejdet med online marketing i 12 år. Mikkel har erfaring fra både forskellige webshops og som konsulent fra et større, dansk online marketing bureau.

Mikkel har tidligere undervist for Google, Ivækst, Bigum Co, IBC og arbejder til dagligt som underviser på Erhvervsakademi Aarhus.

Eksamen:

Forløbet afsluttes med en kort skriftlig synopsis og et mundtligt forsvar, typisk baseret på egen virksomhed. Forløbet "Data Analytics" er akkrediteret med 10 ECTS point på diplom niveau.

Pris (ekskl. moms):

Medlemmer af Dansk Markedsføring kr. 17.995,- Øvrige kr. 19.995,- Prisen inkluderer undervisning, fuld forplejning, undervisningsmateriale, certificering og eksamen.

Tilskudsmuligheder:

Et akkrediteret forløb giver din virksomhed mulighed for at få dækket en del af deltagergebyret via Statens Voksen Uddannelse (SVU) og kompetencefonde.

Opbygning af kurset

Opbygning/Adgang: Kursisterne skal have adgang til en Analytics konto. Vi arbejder ud fra en konto underviseren kan tilgå. Hvis der er en af kursisterne, der vil lægge konto til undervisningen, kan det også være en mulighed.

Formidling: Der arbejdes praktiskorienteret med korte introduktioner og tilgange, hvorefter kursisterne skal lave øvelser i grupper og enkelte gange individuelt.

 

Tidspunkt

Tirsdag 19. februar 2019 (Kl. 08.30-16.00)2019-02-19 08:30:002019-02-19 04:00:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: DATA ANALYTICS PROFESSIONAL (AARHUS)Data Analytics Professional (10 ects)- lær at navigere efter realtime dataTeknologien endelig nået til et punkt hvor marketing kan bruge real-time data til både at skabe mening for kunden og tjene penge til virksomheden.Data drevet marketing baseret på kundernes realtime behov, adfærd og interesser er ikke kun et paradis for de store spillere med million budgetter. Tilgængeligheden til realtime data, der er afgørende for engagerende og involverende kunderelationer behøver ikke koste spidsen af en jetjager. Simple og billigere løsninger, vil kunne katapultere langt de fleste virksomheder ind i en ny agil, effektiv og meningsfyldt marketingfremtid. Men det kræver at man har orden i penalhuset, og har værktøjskassen på plads for at kunne indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle rigtigt på baggrSønderhøj 30, 8260 VibyDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Onsdag 20. februar 2019 (Kl. 08.30-16.00)2019-02-20 08:30:002019-02-20 04:00:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: DATA ANALYTICS PROFESSIONAL (AARHUS)Data Analytics Professional (10 ects)- lær at navigere efter realtime dataTeknologien endelig nået til et punkt hvor marketing kan bruge real-time data til både at skabe mening for kunden og tjene penge til virksomheden.Data drevet marketing baseret på kundernes realtime behov, adfærd og interesser er ikke kun et paradis for de store spillere med million budgetter. Tilgængeligheden til realtime data, der er afgørende for engagerende og involverende kunderelationer behøver ikke koste spidsen af en jetjager. Simple og billigere løsninger, vil kunne katapultere langt de fleste virksomheder ind i en ny agil, effektiv og meningsfyldt marketingfremtid. Men det kræver at man har orden i penalhuset, og har værktøjskassen på plads for at kunne indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle rigtigt på baggrSønderhøj 30, 8260 VibyDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Tirsdag 5. marts 2019 (Kl. 08.30-16.00)2019-03-05 08:30:002019-03-05 04:00:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: DATA ANALYTICS PROFESSIONAL (AARHUS)Data Analytics Professional (10 ects)- lær at navigere efter realtime dataTeknologien endelig nået til et punkt hvor marketing kan bruge real-time data til både at skabe mening for kunden og tjene penge til virksomheden.Data drevet marketing baseret på kundernes realtime behov, adfærd og interesser er ikke kun et paradis for de store spillere med million budgetter. Tilgængeligheden til realtime data, der er afgørende for engagerende og involverende kunderelationer behøver ikke koste spidsen af en jetjager. Simple og billigere løsninger, vil kunne katapultere langt de fleste virksomheder ind i en ny agil, effektiv og meningsfyldt marketingfremtid. Men det kræver at man har orden i penalhuset, og har værktøjskassen på plads for at kunne indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle rigtigt på baggrSønderhøj 30, 8260 VibyDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Onsdag 6. marts 2019 (Kl. 08.30-16.00)2019-03-06 08:30:002019-03-06 04:00:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: DATA ANALYTICS PROFESSIONAL (AARHUS)Data Analytics Professional (10 ects)- lær at navigere efter realtime dataTeknologien endelig nået til et punkt hvor marketing kan bruge real-time data til både at skabe mening for kunden og tjene penge til virksomheden.Data drevet marketing baseret på kundernes realtime behov, adfærd og interesser er ikke kun et paradis for de store spillere med million budgetter. Tilgængeligheden til realtime data, der er afgørende for engagerende og involverende kunderelationer behøver ikke koste spidsen af en jetjager. Simple og billigere løsninger, vil kunne katapultere langt de fleste virksomheder ind i en ny agil, effektiv og meningsfyldt marketingfremtid. Men det kræver at man har orden i penalhuset, og har værktøjskassen på plads for at kunne indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle rigtigt på baggrSønderhøj 30, 8260 VibyDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Tirsdag 19. marts 2019 (Kl. 08.30-16.00)2019-03-19 08:30:002019-03-19 04:00:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: DATA ANALYTICS PROFESSIONAL (AARHUS)Data Analytics Professional (10 ects)- lær at navigere efter realtime dataTeknologien endelig nået til et punkt hvor marketing kan bruge real-time data til både at skabe mening for kunden og tjene penge til virksomheden.Data drevet marketing baseret på kundernes realtime behov, adfærd og interesser er ikke kun et paradis for de store spillere med million budgetter. Tilgængeligheden til realtime data, der er afgørende for engagerende og involverende kunderelationer behøver ikke koste spidsen af en jetjager. Simple og billigere løsninger, vil kunne katapultere langt de fleste virksomheder ind i en ny agil, effektiv og meningsfyldt marketingfremtid. Men det kræver at man har orden i penalhuset, og har værktøjskassen på plads for at kunne indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle rigtigt på baggrSønderhøj 30, 8260 VibyDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus
Onsdag 20. marts 2019 (Kl. 08.30-16.00)2019-03-20 08:30:002019-03-20 04:00:00Europe/CopenhagenUDDANNELSE: DATA ANALYTICS PROFESSIONAL (AARHUS)Data Analytics Professional (10 ects)- lær at navigere efter realtime dataTeknologien endelig nået til et punkt hvor marketing kan bruge real-time data til både at skabe mening for kunden og tjene penge til virksomheden.Data drevet marketing baseret på kundernes realtime behov, adfærd og interesser er ikke kun et paradis for de store spillere med million budgetter. Tilgængeligheden til realtime data, der er afgørende for engagerende og involverende kunderelationer behøver ikke koste spidsen af en jetjager. Simple og billigere løsninger, vil kunne katapultere langt de fleste virksomheder ind i en ny agil, effektiv og meningsfyldt marketingfremtid. Men det kræver at man har orden i penalhuset, og har værktøjskassen på plads for at kunne indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle rigtigt på baggrSønderhøj 30, 8260 VibyDansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus

Kursuspris

  • Medlempris Kr 17 995,00 (Kr 22 493,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 19 995,00 (Kr 24 993,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Erhvervsakademi Aarhus
    Sønderhøj 30, 8260 Viby

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring og Erhvervsakademi Aarhus

4 Gode grunde

  1. Efter forløbet kan du forstå den nye marketingvirkelighed med Machine Learning, Kunstig Intelligens og Predictive Analytics
  2. Google Analytics på videregående niveau. Du lærer, hvornår du selv kan/bør indhente data. Du får en dybere, teknisk forståelse for Google Analytics Google Tag Manager - Du lærer, hvordan programmet virker, og hvorfor bør du have det på din side. Du kommer til at arbejde med forskellige typer dataopsætninger, som du kan bruge med det samme.
  3. Du får gennemgået begreber inden for statistik, så du forstår de mest elementære sammenhænge og forudsætninger for valid dataanalyse Du lærer, hvornår du bør bruge Excel i stedet for Analytics, samt hvordan du kan bruge Excel til at bygge ovenpå Google Analytics
  4. Data Indsamling med Python. Du får indblik i, hvordan Python kan løfte dataanalyse til næste niveau. Niveauet for Python er begynder niveau og kræver ikke kendskab til kodning.

Relaterede artikler