Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Aarhus: Digital Markedsføringsret - samspillet mellem markedsføringsloven og persondatareglerne
Body: 

Dette kursus afholdes også i København 26. september 2018

Markedsføringsloven sætter rammerne for direkte markedsføring - også digitalt. Ved siden af gælder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og de danske særregler i den supplerende databeskyttelseslov, der trådte i kraft den 25. maj 2018.

Hvad betyder reglerne for din virksomhed, især for digital markedsføring og permission marketing?

Få en need-to-know-update om gældende ret i dag og i morgen med fokus på grænseoverskridende tiltag, it-baserede og uigennemskuelige markedsføringsaktiviteter, der i vidt omfang gør brug af persondata, f.eks:

§  Markedsføringslovens krav til permission marketing?

§  Hvad betyder GDPR og de danske særregler for fremtidens direct marketing, datamining og behavioral advertising, f.eks. indsamling og brug af data om søge-, adfærds- og købshistorik, målrettet banner- og e-mailannoncering og brug af webanalytics og data fra tredjeparter?

§  Hvad er gældende ret omkring markedsføring via sociale medier?

§  Hvad stiller du op med de juridiske gråzoner inden for digital markedsføring?

 

Lidt om indlægsholderen:

Heidi Lindberg Andersen, advokat hos Kromann Reumert. Heidi rådgiver om alle juridiske aspekter inden for markedsføring og forbrugerrettigheder - alt lige fra markedsføring på sociale medier, brug af influencers og brandambassadører, målrettet digital markedsføring og samspillet mellem markedsførings- og persondatareglerne til kundeklubber og loyalitetskoncepter, konkurrencer, rammerne for sammenlignende reklame og mere klassiske problemstillinger, fx prismarkedsføring og onlinehandel.

Tidspunkt

Tirsdag 25. september 2018 (Kl. 14.00-17.00)

Kontaktperson

Sted

  • Kromann Reumert
    Rådhuspladsen 3, 8000 Aarhus C.

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring og Kromann Reumert

4 Gode grunde

  1. Få styr på den nye markedsføringslov og persondataforordningen
  2. Lær hvornår der skal permission til at markedsføre via sociale medier
  3. Forstå de juridiske gråzoner inden for digital markedsføring
  4. Få styr på hvilke data du må bruge i din markedsføring

Relaterede artikler