UDDANNELSEN AFHOLDES OGSÅ I KØBENHAVN - se datoer her
Visual Storytelling Professional (5 ects) - contentproducerens kreative kampagneværksted
Har du hørt om Storyblockeren? Nej vel! Det er, fordi forbrugerne elsker den gode historie. Elsker at forbinde punkter, skabe sammenhænge og danne mening i en vedkommende og engagerende fortælling. Den gode historie bliver læst, oplevet, delt, kommenteret, styrker virksomhedens brand og flytter varer.
Sådan har det faktisk altid været, men der er dog en afgørende forskel på før og nu. Fortællingen SKAL være visuel, billedbåret og levende. Men ikke nok med det. Fortælling skal virke både internt i virksomheden, på hjemmesiden, i kampagner, over landegrænser, på sociale medier, på tværs af devices og platforme. Vi kalder det den nye visuelle fortælling.
Lær at udkomme kreativt HVER DAG
Visual Storytelling Professional er et skræddersyet forløb, der giver dig alle de nødvendige kompetencer til at mestre denne nye krævende disciplin. Du lærer at udvikle, producere og distribuere contentbårne kampagner på digital og sociale platforme med særligt fokus på den nye visuelle fortælling. Kort sagt. Du lærer at udkomme kreativt og visuelt HVER DAG.
Forløbet henvender sig til:
Dig der arbejder med at udvikle, producere og sprede content og kampagner på et reklamebureau, i en virksomhed, organisation eller for en sag. Dig der oplever at skulle udkomme nærværende og vedkommende konsistent over tid og on brand.
Du har en travl hverdag, hvor dine kreative evner er din vigtigste muskel og din evne til at slås for dine idéer, så de kommer hele vejen fra udvikling til spredning uden at miste deres wow og virkemidler.
Det får du ud af forløbet:
Udgangspunktet er din virkelighed:
I løbet af fire dage arbejder vi med din virkelighed og dine projekter både solo, i grupper og med mentorstøtte. Efter kurset har du 5 ECTS point, indsigt, erfaring og et langt bedre afsæt for dit fremtidige arbejde.
Dit udbytte:
Program
Dag 1
Begrebsafklaring og introduktion til den nye visuelle fortælling
Den kreative arbejdsmodel
Dag 2
Analyse og indsigter - sådan forstår du dem, du vil have i tale
Konceptudvikling - den konceptuelle fase er selve grundlaget for enhver kreativ idé
Dag 3
Idégenerering - sådan laver du noget, som ingen har set før - men omgående genkender
Eksekvering - ingen idé er bedre end sin produktion
Dag 4
Forankring i din hverdag og virksomhed
Sådan kan vi bruge det vi har lært
Udvalgt ekstraundervisning
Eksamen ligger 14. maj
Undervisning og undervisningsmateriale:
Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, cases og øvelser. På første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen.
Studieordning: Akademiuddannelsen i kommunikation og formidling
Fag: ”Videokommunikation” (5 ects)
Underviseren:
Patrick Bay Damsted, damsted.net. Patrick har været chef for kreative afdelinger på TV 2, Radio24syv og Discovery Networks og dermed chef for det daglige output fra mange kreative medarbejdere. Patrick er i dag selvstændig konsulent og har arbejdet med en lang række af virksomheder, organisationer, sager og mennesker med udvikling af strategi og visuelt content.
Eksamen:
Forløbet afsluttes med en kort skriftlig synopsis og et mundtligt forsvar, typisk baseret på egen virksomhed. Forløbet er akkrediteret med 5 ECTS point på akademi niveau.
Pris (ekskl. moms):
Medlemmer af Dansk Markedsføring kr. 11.995,- Øvrige kr. 13.995,- Prisen inkluderer undervisning, fuld forplejning, undervisningsmateriale, og eksamen.
Tilskudsmuligheder:
Et akkrediteret forløb giver din virksomhed mulighed for at få dækket en del af deltagergebyret via Statens Voksen Uddannelse (SVU) og kompetencefonde.