ANNONCE: Fremadrettet vil du i endnu højere grad opleve Clear Channel som en fleksibel partner, når du køber digital outdoor på deres digitale netværk i shoppingcentrene*.

Clear Channel lancerer nemlig et nyt system, Flex, der gør det muligt at tilbyde dig helt fleksible løsninger på digital outdoor. 

Med Flex kan du skabe en digital outdoor kampagne, der er relevant for lige netop dit brand eller produkt. 

Du rammer mere end 1,1 mio. ugentlige besøgende via Clear Channels digitale skærme i shoppingcentrene. Besøgende, der befinder sig i det rette mindset, for at du kan skabe præference for dit brand eller produkt. 

(*14 centre der bl.a. består af Fisketorvet i København, Rosengårdcentret i Odense, RO’s Torv i Roskilde og Broen i Esbjerg)

Sådan skaber Flex værdi for dine digitale outdoor kampagner:

1. Du køber ind på de parametre, som skaber værdi for netop dit brand eller produkt

Du køber ind efter hvor, hvornår og hvordan, det er mest relevant for dit brand eller produkt at reklamere. Som figuren ovenfor illustrerer, kan du for eksempel købe ind på parametre som dækning, frekvens, geografi, tidspunkt på dagen og ugen, kampagnelængde, share of voice m.m. 

Eksempel: 

Forestil dig at du arbejder på at planlægge en kampagne for en bank. I det tilfælde vil du være mest interesseret i at bruge dit budget på at reklamere i starten af en uge. Forbrugeres mindset går nemlig på økonomi i starten af ugen – efter weekenden hvor der blev brugt lidt for mange penge. Det vil sige, i det tilfælde giver det langt mere værdi for dig at reklamere på udvalgte ugedage i en længere periode end hele ugen i en kortere periode. 

2. Du modtager forskellige forslag til, hvordan du når dit mål
Med udgangspunkt i dit budget og mål for kampagnen præsenterer vi dig for flere forskellige veje til at nå dit mål. 

Eksempel: 

Forestil dig at du har et budget på 100.000 kr. Du ønsker at nå så mange kontakter (OTS*) som muligt, at reklamere i minimum 2 uger og med en SoV* på minimum 5%.  Med udgangspunkt i den information skræddersyr vi forskellige tilbud til dig, hvor vi for eksempel skruer op og ned for SoV’en, kampagneperioden, antal shoppingcentre og tidsintervaller. Sammen finder vi den bedste løsning for netop din kampagne. 

(*Opportunity to see *Share of voice) 

3. Du kan følge din kampagnes performance 

Allerede 2-3 dage efter kampagnestart modtager du et link til en Proof of Posting rapport. Her kan du følge din kampagne undervejs i kampagneperioden. 

Du kan for eksempel se, hvordan din kampagne performer på OTS’en på de enkelte ugedage, og hvordan den performer på de udvalgte lokationer. Efter endt kampagne kan du se det endelige resultat. 

”Des mere skræddersyet en kampagne er i forhold til forbrugeres kontekstuelle situation, des mere modtagelig er de over for budskabet. Derfor er jeg glad for, at vi nu i endnu højere grad kan hjælpe vores kunder med at skabe relevante kampagner. Det kan vi med Flex.” 

Citat: Maj-Britt Brøchner-Mortensen, Sales Director, Clear Channel Danmark