Når Advertising Effectiveness Award 2019 løber af stablen, bliver der som noget nyt uddelt guld-, sølv- og bronze-statuetter.

Det meddeler brancheorganisationen Kreativitet & Kommunikation, der står bag prisen, som hvert år hylder Danmarks mest effektive kommunikationsarbejde, i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Her oplyses det også, at ændringen "skal give AEA et mere internationalt tilsnit.”

Ifølge Kreativitet & Kommunikation er baggrunden for at man nu går over til en guld, sølv og bronze-model, at ”både jury og deltagere har udtrykt et behov for at vise og vide, hvor den enkelte case placerer sig i forhold til de andre vindere.” 

En arbejdsgruppe af bestående af juryformand i AEA og Managing Director i Spies, Jan Vendelbo, og jurymedlemmerne Mogens Bjerre, Kim Boisen, CEO for Robert Boisen & Like-minded, og Karina Holm Henriksen, CEO for We Love People, har ladet sig inspirere af IPA Effectivness. 

- Det betyder, at vi nu får mulighed for at tydeliggøre, hvordan hver case ligger i forhold til hinanden. Det er værdifuldt og motiverende for både annoncører og bureauer at vide. Med de nye gradueringer læner vi os op ad praksis fra de europæiske awardshows, som bl.a. er en naturlig udvikling af AEA som awardshow og videnshub, siger Jan Vendelbo, i pressemeddelelsen. 

Den fornemste hæder er stadig hovedprisen - Grand Prixen. 

Årets Advertising Effectiveness Award afholdes 28. november 2019 for 19. gang.

Rettelse: Af en tidligere version af denne artikel fremgik det, at flere ville kunne vinde statuetter til årets AEA. Dette er ikke tilfældet. Der er som altid én hovedpris - Grand Prix - og ni AEAer at vinde. De ni AEA-vindere gradueres med guld, sølv og bronze, så man kan se hvor casene placerer sig i forhold til hinanden. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.