En af landets helt store annoncører, Danske Spil, gik i 2017”all-in” på databrug i markedsføringen, og nu nikkes der anerkendende til indsatsen internationalt.

Danske Spil er nemlig i lighed med internationale giganter som Cisco og Dow nomineret til prisen ”Bedste brug af data” ved et af årets større awardshows, hvor der uddeles hæder til verdens bedste digitale marketing- og ”Customer Experience”-cases.

Det drejer sig om den 13. udgave af Markie Awards, der i år modtog flere end 1.000 indstillinger på tværs af 12 kategorier.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Arrangøren er softwarekæmpen Oracle, der bl.a. har leveret den BlueKai DMP (Digital Marketing Platform), som udgør et nøgleelement i Danske Spils IT-infrastruktur og baner vej for avanceret brug af data i markedsføringsøjemed.

Danske Spil: Rigtig brug af data rykker

- Vi er som lokale udbydere på et lille marked pludselig i selskab med nogen af verdens største IT-selskaber. Det er vi naturligvis meget stolte af, lyder det fra Jesper Thyssen, der er Head of Digital Marketing i Danske Spil, i en pressemeddelelse.

- Mange virksomheder bruger data, men vi bruger det ekstremt målrettet, så vores kunder ikke oplever at blive bombarderet med information, som de allerede har fået eller ikke har brug for, fortsætter han og kommer med et eksempel: 

- Hvis vi sender 100.000 nyhedsbreve ud i forbindelse med DM i Oddset. Så kan vi se vi på baggrund af vores data se, hvor mange af vores kunder, der har åbnet det og som med al selvfølgelighed ikke skal spammes med den samme information på andre kanaler. 

- Omvendt kan vi med de resterende 50.000 målrette vores kommunikation på andre kanaler, da vi jo gerne vil have at de får informationen. De fleste har sikkert oplevet at købe et eller andet produkt og så bliver ”forfulgt” af det på skærmen efterfølgende. Det er både irriterende og unødvendigt, hvis man bruger sine data rigtigt, forklarer Jesper Thyssen. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Bureauet Nordlid har hjulpet til

Danske Spils brug af data sker i samarbejde mellem flere afdelinger i Danske Spil, heriblandt IT, Digital Salg og Marketing. Derudover har Danske Spils Customer Experience-bureau, Nordlid, bidraget. 

- Vi er enormt glade og stolte over at være nomineret sammen med Danske Spil. Igennem et samarbejde, som har varet i mere end fem år har Danske Spil altid været foregangsmænd, siger Lasse Nygaard Christensen, der er CEO og partner i Nordlid.

- Partnerskabet med Danske Spil er kendetegnet ved, at vi konstant udfordrer hinanden. Vi udfordrer hele tiden konventionerne om, hvordan teknologi og data kan bruges i styrkelsen af kunderelationerne. Data er først værdifuldt, når det er med til at nuancere de personer, der står bag, slutter Lasse Nygaard Christensen.

Det er i øvrigt ikke kun kundeoplevelsen, der løftes af Danske Spils avancerede arbejde med data. Det er også med til at beskytte de kunder, der har problemer med at styre sin spillelyst. 

- Med vores platform, kan vi faktisk sørge for, at de kunder, der tidligere har spillet hos os, men nu er registreret i ROFUS (Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere, red.), ikke bliver mødt af vores digitale annoncer, når de læser nyheder på et givent medie, så vi sikrer, at de ikke bliver lokket til at spille igen, slutter Jesper Thyssen

Om Danske Spil og Nordlid løber med ”Bedste brug af data”-prisen ved Markie Awards afsløres den 20. marts i Las Vegas.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.