Juryen har talt, og torsdag klokken 10 blev shortlisten til årets AEA-pris lagt åbent frem. Her springer to bureauer i øjnene på shortlisten. 

Både Hjaltelin Stahl og Uncle Grey dukker således op tre gange på listen. Dermed har de to bureauer fingrene nede i seks forskellige cases på listen, som tæller 20 i alt. Hjaltelin Stahl deler dog en case med Carat, mens Uncle Grey står alene ud for bureauets tre arbejder.

AEA-prisen, som brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation står bag, har til formål at hive gode cases frem i lyset, som viser, at god markedsføring kan være guld værd for virksomheder. 

LÆS OGSÅ: HER ER SIDSTE ÅRS MEST EFFEKTIVE REKLAME

Prisen er inspireret af den engelske IPA Effectiveness Award. I Danmark har prisen eksisteret siden 2000. Siden da har formålet været at sætte markedsføring i et ledelsesmæssigt og strategisk perspektiv. 

Kravet til deltagerne er, at de udarbejder en caserapport, der dokumenterer, hvordan den enkelte kampagne har givet annoncøren målbare resultater for investeringen. 

På den måde adskiller Advertising Effectiveness Award sig fra de fleste af reklamebranchens prisuddelinger, som hovedsagligt fokuserer på og belønner kreativitet.

AEA-prisen bliver uddelt den 29. november. Her følger shortlisten:

Casenavn

Kunde

Bureau(er)

BUT WHY?

Sundhedsstyrelsen

Advice og Vizeum

"Bedre seng. Bedre dig" giver bedre salg

SengeSpecialisten

Envision

"Mælk Uden Mælk"

Arla Foods

Hjaltelin Stahl og Carat

Hjerteredder

Hjerteforeningen

Hjaltelin Stahl

Spring mødet over

Scandic Hotels

Hjaltelin Stahl

De Små Priser

CBB Mobil

& Co. og OMD

Help a Dane

Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden

&Co., Oath og PHD

Sov trygt

Realdania

Boye & Spellerberg og Mindshare

Christian Eriksen scorer på Valentinsdag

Interflora

Brandhouse

Har du gjort en forskel uden at vide det

Tryg - TrygFonden - Tryghedsgruppen

Robert/Boisen & Like-minded

Du kan redde liv - Verdensmestrene

TrygFonden

We Love People og Orchestra

Lavpris er smukt

Jem & Fix

Uncle Grey

Fra en sidsteplads til en 2. plads

Huawei

Wavemaker

285 mio. til kampen mod problematisk kemi

COOP

Robert/Boisen & Like-minded

STOP HPV - STOP LIVMODERHALSKRÆFT

Sundhedsstyrelsen, Kræftens Bekæmpelse og Lægeforeningen

Primetime

Louis Nielsen – Det lange seje træk

Louis Nielsen

OMD

Shifting the Meaning of Home

Bolia.com

Uncle Grey

Redefining Canon

Canon

Uncle Grey

Heldigvis har vi Danske Spil

Danske Spil

Mensch

Udrulning af Masterbrand-strategi

Carlsberg

Yellow Advertising & IUM