Nogle mener, at det eneste en virksomhed behøver er en marketing-afdeling og en innovations-afdeling.

Så langt vil Morten Boye, der er Vice President Marketing i Carlsberg Danmark, dog ikke gå.

Men den 47-årige marketing-profil, der er en af de fem nominerede til Årets CMO, og som hos den danske ølgigant har ansvar for marketing, innovation, forretningsudvikling og value management, mener, at det giver endog rigtig god mening at have netop de to afdelinger samlet.

Det fortæller han i podcasten CMO Talk, der blandt andet kan høres i iTunes og nedenfor, hvor han giver et indblik i sit arbejde - og hvordan netop marketing og innovation spiller afgørende roller i Carlsberg Danmark.

I forbindelse med kåringen af Årets CMO den 18. januar har Markedsføring produceret fem podcasts i samarbejde med IBM, som er partner på eventen.

De fem udsendelser, der bærer titlen ”CMO Talk”, indeholder længere samtaler med de fem nominerede til Årets CMO. Derudover slutter de sætninger og giver til slut tre gode råd til lytterne.

De fire øvrige podcasts kan høres nedenfor. Alle fem udsendelser kan også høres efter søgninger på for eksempel iTunes eller Spotify. 

CMO Talk: Bolia-chef forklarer - omnichannel er både løsningen og problemet

Line Bering Larsen er som International Marketing & Omnichannel Director hos Bolia en central person i møbelbiksens forretning. I denne udgave af CMO Talk forklarer hun blandt andet, hvorfor omnichannel er både løsningen og problemet på tidens udfordringer.

LYT I ITUNES

CMO Talk: Kvinden bag Kviks rekorder

Lisa Gøttler er kvinden bag Kviks imponerede resultater, der især er skabt gennem Data Driven Marketing. I denne udgave af CMO Talk tager Lisa Gøttler os med ind i Kviks hjerte og giver eksempler på, hvordan køkkenfirmaet finder magien i data.

LYT I ITUNES

CMO Talk: Tivolis digitale rejse

Michala Svane har som VP for Marketing & Sales i Tivoli været med til at sende den gamle have ud på en ny rejse. I denne udgave af CMO Talk stiller vi skarpt på, hvordan Tivoli arbejde med costumer experience og bruger data – i dag og i fremtiden.

LYT I ITUNES

CMO Talk: Kvinden bag Arlas globale marketing-indsats

Hanne Søndergaard er kvinden bag Arla Foods’ globale marketing-indsats. I denne udgave af CMO Talk forklarer hun, hvordan hun får enderne til at mødes og får skabt resultater på vidt forskellige markeder – og hvilke KPI’er hendes team arbejder efter.

LYT I ITUNES