Mandag vandt Virtue-casen adDRESS THE FUTURE for Carlings to gange guld og en enkelt bronze ved Eurobest, men der stoppede festen absolut ikke:

Ved torsdagens offentliggørelse af årets sidste EM-priser kunne det kreative bureau bag dette års mest prisvindende danske case – og en af de mest vindende danske cases nogensinde – tage endnu tre hædersbevisninger hjem.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

En Grand Prix - årets tredje – en Eurobest Golden Palm og titlen som Country Agency of the Year.

En præstation, som Morten Grubak, Executuve Creative Director, Virtue Nordeuropa, kalder ”en fantastisk afslutning på året og på det første kapitel af adDRESS THE FUTURE”.

Bæredygtighed i centrum

Casen adDRESS THE FUTURE blev lanceret i efteråret 2018, som noget verden ikke havde set før: 

En digital tøj-kollektion med trøjer, jakker, bukser og meget andet, som man kunne købe på Carlings webshop, men som kun eksisterede i den virtuelle verden. Og som dermed var beregnet til at posere i på sociale medier.

Kampagnen skulle på overfladen gøre opmærksom på, at Carlings åbnede en web-butik – men havde også et andet sigte: 

At tale direkte ind i bæredygtighed-dagsorden rundt om den moderne modeindustri – en af de værste miljøsyndere i verden.

For få dage siden lancerede Virtue i øvrigt to'eren: The Last Statement T-Shirt, der gør det muligt at få adgang til 100 t-shirt-designs - blot med én enkelt t-shirt.

”Et vanvittigt år”

Kampagnen har siden lanceringen i efteråret 2018 vundet en veritabel tsunami af priser både herhjemme og internationalt.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Blandt de store sejre kan nævnes den første danske Grand Prix nogensinde ved The One Show i New York, hvor det i øvrigt også blev til seks andre priser: Tre guld, en sølv og to bronze, hvortil kom to ”merits” (hædrende omtale, red.).

Siden fortsatte festen ved VM i reklame, Cannes Lions, i sommer, hvor Virtues arbejde for Carlings resulterede i den første danske Cannes Grand Prix siden 2003.

Listen rummer også priser ved flere andre awardshows – også herhjemme - og den udvides altså nu med Grand Prix, Golden Palm og Country Agency of the Year ved Eurobest.

- Det har været et vanvittigt år, og vi er mega-stolte af vores dedikerede kollegaer, siger Morten Grubak og tilføjer:

- Og over at vi sammen med de andre bureauer fra Danmark kan sparke røv på den internationale scene. Kæmpestort tillykke til alle.

London-bureau løb med seks Grand Prix

Den samlede Grand Prix-liste fra Eurobest 2019 byder i øvrigt på en helt usædvanlig præstation fra London-bureauet AMVBBDO, som vinder ikke færre en seks Grand Prix: 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

De fem for den tidligere massivt prisbelønnede case Viva la Vulva for Essity/Libresse Bodyform, og den sjette, i Creative Effectiveness, for samme kunde, men for casen Bloodnormal.

Seks andre bureauer løber med hver to Grand Prix’er, herunder to svenske bureauer.

Dels Forsman & Bodenfors, Göteborg, for The E.V.A. Initiative for Volvo Cars – en case som i øvrigt har markant dansk islæt i skikkelse af Trine Keller-Andreasen, som i dag er hos Another.

Og dels RBK Communication, Stockholm, der vinder to Grand Prix’er for Do Black – The Carbon Limit Credit Card for fintech startup-virksomheden Doconomy.