Brand Movers har som det første danske bureau nogensinde vundet guld ved Content Marketing Awards (CMA) i USA.

Priserne uddeles af Content Marketing Institute og betragtes som det uofficielle VM i content marketing. Guldet blev vundet i kategorien ”Best Content Marketing Program in Financial Services".

- CMA er den pris, alle i vores industri allerhelst vil vinde. Vi er sindssygt stolte af at være det første danske bureau, der vinder, siger Jesper Laursen, CEO i Brand Movers.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Sådan en pris kommer helt sikkert til at få stor betydning for vores bureau både i Danmark og i udlandet, hvor vi nu henter over halvdelen af vores omsætning, fortsætter han.

Vindercasen – der i øvrigt også netop er kommet i finalen ved årets Rambuk – er et arbejde udført for Santander Consumer Bank, der skulle rykke ved forbrugernes opfattelse af Santander Consumer Bank som blot ”endnu en forbrugslånsbank med høje rentesatser”.

Midlet var et content marketing-univers spækket med historier og oplysninger om rentesatser, lån og andre relevante forbrugerinfo om danskernes privatøkonomi, men i projektets anden fase skete der ting og sager.

Her blev content marketing-indsatsen integreret med mere klassiske marketing-discipliner, ikke mindst TV-reklamer, der er skåret over samme læst som indholdet i content marketing-universet.  Og den kobling gav gevinst:

Eksempelvis steg trafikken til content marketing-hubben med 17 procent i kampagneperioden, mens besøg til produktsider voksede med 48 procent og konverteringsraten steg med 25 procent.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Fra push til pull

- Prisen tilfalder i høj grad også vores partnere hos Santander Consumer Bank, som har haft modet til både at satse benhårdt på content og samtidig lægge andre klassiske formater som reklamefilm ind under content-projektet, siger Jesper Laursen.

- Der er ingen tvivl om, at vi fremover kommer til at se mange flere af de her integrerede projekter, og det har Santander som nogle af de første forstået, fortsætter han. 

Hos Santander Consumer Bank er Niels Linnetved, Kommerciel Direktør B2C, enig. 

- Vi ønskede tilbage i 2017 at ændre vores marketing-strategi fra push til pull. Det kan kun lade sig gøre ved at skabe tillid, være relevante og give værdi til forbrugerne langt før de har besluttet sig for at tage et lån, siger han.

- Vi har nu bevist sammen med Brand Movers, at vores Content Univers og reklamefilm har bragt store synergier og i den grad styrket vores position som tillidsfuld bank i Danmark. Vi er enormt stolte af anerkendelsen og vil sammen med Brand Movers fortsætte vores strategiske arbejde med at øge vores relevans og højne forbrugernes tillid til Santander Consumer Bank, siger Niels Linnetved.

Du kan tjekke alle vinderne ved årets Content Marketing Awards ud her, høre mere om casen på dette morgenmøde og se en af de omtalte TV-reklamer herunder: