Effie Awards Europe, hvor der uddeles priser til de mest effektive tværnationale marketingindsatser i Europa, har offentliggjort årets 36 finalister, og blandt dem er to danske cases.

Den første er luftfartselskabet SAS’ med ”The Arrivals”, som & Co. er det kreative bureau bag.

Casen er udvalgt som finalist i hele tre kategorier: Best demonstration of Integrated Effectiveness, Small Budget og Travel & Tourism.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Den anden er Royal Canins ”The Journey from kitten to cat”, som Ogilvy Danmark står bag. Casen er i finalen i kategorien FMCG.

Euro Effies arrangeres af den europæiske organisation EACA (European Association of Communications Agencies), og om de danske finalister veksles til guld, sølv eller bronze offentliggøres 15. oktober i Bruxelles.

Juryerne ved Effie Awards består af personer fra såvel annoncør- som bureausiden fra hele Europa, og du kan læse meget mere om prisen og juryerne her og se alle årets finalister her.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.