OPDATERET: Den internationale prisfestival, Stevie Award, har offentliggjort årets vinderlister, og danske Have Kommunikation snupper i år hele tre priser – to guld og en sølv.

Alle priserne gives for bureauets arbejde med promoveringen af den stort anlagte Balletfestival 2018, der fandt sted i juni, og som månederne op til fik alt fra bryggeriarbejdere til superligaspillere til at danske ballet.

Balletfestivalen vandt to guldmedaljer - for hhv. Best Public Relations Event og Communications or PR Campaign/Program of the Year (Arts & Entertainment) – og en sølvmedalje – for Best Brand Experience Event. 

Balletfestivalen løb af stablen tidligere i år og bød bl.a. på fotoudstilling, road trip gennem Danmark, video challenge fra balletmester Nikolaj Hübbe, gadefest med madboder og meget andet, og det er disse aktiviteter, der altså nu er præmieret ved Stevie Awards.

Vækker glæde hele vejen rundt

Hos Have Kommunikation stod direktionsmedlem Rasmus Navntoft i spidsen for kampagnen, og han siger:

- Vi er ualmindeligt glade for det fantastiske samarbejde, vi har haft med Det Kongelige Teater. Balletfestivalen rummede en udfordring, som alle i dansk kulturliv står overfor: Hvordan bliver man relevant og værdiskabende for dem, der ikke allerede er inkarnerede kernebrugere? Det er en af de vigtigste kulturpolitiske nødder at knække i disse år, og derfor er vi stolte over, at vores bestræbelser nu bliver hædret.

Kommunikationschef hos Det Kongelige Teater, Magnus Restofte, supplerer:

- Der ligger en kæmpe tilfredsstillelse i, at det ambitiøse formidlingsarbejde, som Det Kongelige Teater og Have Kommunikation planlage og eksekverede i forbindelse med Balletfestivalen, nu hyldes med anerkendte kommunikationspriser. Og når man så samtidig kan se på tal og statistikker, at vi nåede ud til en masse nysgerrige danskere og gjorde en forskel, så er det en dobbelt bonus, vi alle skal huske at nyde og bygge videre på, siger han.

Og også hos balletmester Nikolaj Hübbe vækker priserne glæde:

- Dans er en urkraft, som alle kender og forstår. Alle danser. Det ville vi gerne understrege med Balletfestivalen. Det gør ikke Den Kongelige Ballet mindre, at vi danser ballet sammen med medarbejderne på Fuglsang Bryggeri, mens de er iført deres arbejdsgummirøjsere. Tværtimod! Festivalen handlede om at komme i dialog med både den etablerede teatergænger og dem, der aldrig sætter deres ben hos os eller noget andet teater for den sags skyld, siger han og tilføjer:

- Disse priser markerer, at det er lykkedes – og det er vi meget glade for, for Den Kongelige Ballet er jo vores alles, og derfor skal vi også være noget for så mange som muligt.

Har vundet gennem mange år

Stevie Awards-festivalen uddeler priser i en bred vifte af kategorier, som bl.a. tæller PR, markedsføring, events, kundeservice, ledelse, IT og HR, og Have Kommunikation er gennem årene blevet hædret flere gange ved festivalen.

- I 2016 vandt bureauet for sit samarbejde med Trap Danmark – atlas-projektet, som frem til 2020 kortlægger hele Danmark.

 - I 2013 vandt bureauet to gange bronze for sit arbejde med Anders And & Co. og Børnehjertefonden.

- I 2011 blev Have Kommunikation nomineret for arbejdet med integrationsprojektet Taking The Lead – og i 2009 både som Public Relations Agency of the Year in Europe og for arbejdet med kampagnen netsikker nu!.

- I 2008 vandt bureauet en pris for sit arbejde med Årets Reumert

- Og i 2007 vandt Christian Have titlen som Best Communications Executive.

250 erhvervsprofiler

Det er 15. gang Stevie Awards uddeles, og flere end 250 erhvervsprofiler fra hele verden deltog i bedømmelsesprocessen.

Vinderne er udvalgt blandt mere end 3.900 nominerede cases fra 74 lande. Priserne overrækkes ved en gallaevent lørdag den 20. oktober på InterContinental London Park Lane Hotel i England.

Den komplette liste over årets vindere kan findes her.  

Og hvis du vil læse mere om Have Kommunikations vinder-arbejde for Balletfestivalen, kan du gøre det her