Hvad gør de fem nominerede til Årets CMO 2019 til noget særligt? Hvad er deres største udfordringer? Det giver de fem marketing-profiler, der kæmper om titlen, selv svar på.

I den første uge af december kan du her på markedsforing.dk komme tættere på de fem nominerede. Her er det Michala Svane, der er Vice President Sales & Marketing hos Tivoli, som svarer på spørgsmål.

Hvad gør dig til noget særligt? 

- Igennem årene har jeg fået at vide, at jeg evner at kombinere det visionære med det pragmatiske. Et godt mix af faglige ambitioner, utålmodighed, mod og handlekraft har gjort, at jeg altid har skabt resultater – også når der er modvind. 

- Så kan jeg godt lide at samle et team af dygtige mennesker om opgaven – og have det sjovt, også når der er rasende travlt. Men grundlæggende tror jeg, at jeg kan navigere i kompleksitet og få omsat visioner til konkret handling og resultater, siger Michala Svane. 

LÆS OGSÅ: NOMINERET TIL ÅRETS CMO: DU SKAL VÆRE STÆRK OG TURDE DRIVE FORRETNINGEN

Hvad er din største udfordring – og hvordan løser du den? 

– Det er at finde balancen mellem optimering af den nuværende forretning og samtidig have en fod ude i fremtiden. For at kunne lykkes afsætter jeg tid til innovation væk fra kontoret. Det er en sprint-inspireret måde at arbejde på. 

- I en travl arbejdsdag er det svært at finde tiden til at være visionær, men ved at tage en dag væk kan man arbejde fokuseret med en enkelt udfordring. Det handler også om at komme tilbage med noget, der hurtigt kan omsættes til virkelighed, så man hurtigt får høstet erfaringerne og skabt resultater. 

LÆS OGSÅ: NOMINERET TIL ÅRETS CMO: VI KOMMER TIL AT BEGÅ EKLATANTE FEJL

Hvor finder du ny viden og inspiration? 

- Jeg bliver begejstret over mennesker, der er villige til at sætte sig selv i spil for at skabe resultater. Mennesker, der kan se igennem ”ugens hype” og i stedet tager udgangspunkt i virksomhedens visioner og udfordringer og skaber resultater derfra. Derudover finder jeg inspiration gennem mine netværk, de sociale medier og selvfølgelig andre forlystelsesparker. Og så er jeg velsignet med gode, inspirerende kolleger. 

LÆS OGSÅ: NOMINERET TIL ÅRETS CMO: JEG FORTABER MIG IKKE I SMÅ DETALJER

Hvad er dit bedste råd til andre, der vil i spil til titlen? 

- Du skal dele dine erfaringer og resultater. Der er masser af læring at hente hos andre, hvis du er villig til at dele lidt ud selv. Vær ambitiøs, nysgerrig – hav modet til at prøve nye ting af og ”fail faster” – og husk at have det sjovt undervejs, siger Michala Svane. 

Årets CMO 2019 bliver kåret den 18. januar, hvor også bogen The M List bliver udgivet.