Fire vidt forskellige forslag, skabt af tilsammen 10 unge kreative, dyster i talentkategorien "Den Handlende Idé", når Spot:On Activation Award igen aktiveres til efteråret. 

”Den Handlende Idé” er ny kategori, som Spot:On Activation Award afholder sammen med Reklamelinjen, og hvert år vil et brand levere en brief til deltagerne.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hummel er årets brand, og har indledt med en brief om at få aktiveret børn og unge fysisk, fordi aktiviteten højner indlæringen.

Kaare Grundtvig, der sammen med Per Holm Henriksen er stifter af Reklamelinjen, mener det er oplagt, at uddannelsen har fundet sammen med awarden.

Et oplagt match

- Finalisterne demonstrerer jo, hvad den handlende idé er: Tværgående, involverende og værdiskabende for alle parter – og skabt til at gøre en reel forskel, siger Kaare Grundtvig og tilføjer: 

- Spot:On har samme filosofi om storydoing og handlende ideer, som i deres terminologi hedder activation. Så det er nærliggende, at vi har fundet sammen.

De fire cases, der dyster i finalen er: 

·      Ret til bevægelse- Skolereformen forpligter skolerne til 45 min. motion og bevægelse i snit pr. dag. Vi presser på juridisk, for at forældrene samles i et gruppesøgsmål imod skolerne.
- Martin K. Ettrup, Senior Creative på Nørgård Mikkelsen – og i øvrigt en del af teamet, der repræsenterede Danmark ved sidste måneds Young Lions i Cannes.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

·      Biklubben By Hummel- Forældrene tager motions-sagen i en hånd med en månedlig aktivitetskasse med nye kort og redskaber til indendørs og udendørsaktiviteter. Hver aktivitet varer omkring 15 min.
- Lera Markouskaya og Louise Lahn (AD), Havas Danmark.

·      SlowPhone - Hastigheden på ForældreIntra-appen nedsættes, når forældrene ikke bevæger sig. Det skal engagere forældrene til at kæmpe for mere bevægelse i undervisningen.
- Dan Thorup, Line Vang og Steffen Rohde fra Reklamelinjen (Aarhus)

·      Hummel GO45- En sneaker-serie, der genererer energi via fysisk aktivitet. Energien kan oplade en mobil (ladekabel for enden af snørebåndet). 45 min. aktivitet udløser besked til barnets forældre. På hummel.dk/go45 kan aktivitetsniveauet følges. 
- Cathrine Marie Poulsen, Line Winther Sørensen, Ian Frost Nielsen og Ranva Beck Christensen, Reklamelinjen Hold 6. Ian og Line er desuden kreative på bureauet Montdor.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Juryen i Spot:On “Den Handlende Ide” er:

  • Cathrine Understrup, Art Director og designer
  • Nicolai Dimon Ipsen, kreativ hos Hjaltelin Stahl
  • Sara Rosa Oppermann, kreativ direktør og founding partner, Helicon Valley
  • Pernille Vaaben Nielsen, Athlete Authenticity Officer, Blood UTD, Melbourne, Australien
  • Magnus Mynderup-Bjørnshave, kreativ hos Robert/Boisen & Like-minded
  • Kirill Dmitrichenko, partner hos N’fellows
  • Ulrik Feldskov Juul, PR, Karma & Communications Manager, Hummel

Bag Spot:On Activation Award står Lars Gjøls-Andersen og Claus Gersdorff, og du kan læse mere om awarden her