En reklamefilm fra Skånes Djurpark har markeret sig i Orlando, Florida, foran kommerciel kommunikation fra store spillere på forlystelsesparkmarkedet som Disney World, Six Flags og Warner Bros.

Det skete ved branchens internationale prisfest, Brass Rings, der blev afholdt onsdag aften i sidste uge.

I fjor vandt Skånes Djurpark to priser, og i år blev det til en hel håndfuld, hvilket er flere end nogen anden park i verden.  

Til sammenligning vandt Disney World og Warner Bros. én kategori hver.

Dobbelt guld til ”The Poopie Movie”

Den store aften for Skånes Djurpark blev bl.a. skabt af to awards for en film med den mundrette titel "The Poopie Movie", som den københavnske afdeling af reklamebureauet Nord DDB står bag.

Den viser vilde dyrs efterladenskaber plantet centrale steder i København i oktober i fjor. Filmen vandt i kategorierne Best Digital Marketing Campaign og Best Social Media Campaign.

Her var konkurrenterne bl.a. San Diego Zoo og Ocean Park i Hong Kong. Skånes Djurparks eventyrchef, Glenn André, var på plads i Orlando, og han er begejstret:

- Dette er utroligt stort for os, at Skånes Djurpark leverer i verdensklasse, siger han.

Skånes Djurpark har i øvrigt en dansk direktør, Kasper Schumacher, der tidligere har været adm. dir. i Billetlugen og underdirektør i Tivoli.

Se den prisvindende film her: