Der var allerede gang i hyggesnakken i baren, da de sidste trofæer skulle uddeles ved Danish Digital Award 2019, men det stjal ikke opmærksomheden fra scenen, hvor konferencier Anders Breinholt var nået til aftenens højdepunkt.

Det var priserne Årets digitale virksomhed, Årets digitale samarbejdspartner og Årets digitale profil, der skulle uddeles, og de gik under stort bifald til henholdsvis Danske Spil, Nordlid og Danske Spils Head of Digital Marketing, Jesper Thyssen.

Og priserne er blevet fejret med manér hos både Danske Spil og Nordlid.

LÆS OGSÅ: DANISH DIGITAL AWARD 2019: HER ER ÅRETS VINDERE.

- Vi har fejret hele natten, spist fælles morgenmad her til morgen og skal også ud i aften. Og så planlægger vi et fælles arrangement med Nordlid, som har lagt så mange timer og så meget arbejde i at få det her til at lykkes, siger Jesper Thyssen fra Danske Spil.

Også hos Nordlid var der fejring fra morgenstunden – her bød man bl.a. på både champagne og guld-balloner:

- Det var en super aften, og vi er sindssygt stolte på både Danske Spils og egne vegne. Men det er også vigtigt at fejre det sammen med hele huset. Det er jo ikke mindst på grund af vores dygtige folk her, at projekterne er lykkedes, siger Lasse Christensen, CEO og Partner hos Nordlid.

Ejerskab til data og tech

Om Danske Spil pris sagde juryen bl.a.:

”Det forpligter til at vise vejen, når det handler om digital markedsføring. Og det gør Danske Spil i den grad. I aften har de vundet to af de absolut vigtigste kategorier. Både kongekategorien Digital Transformation og kategorien, der er forudsætningen for at lykkedes med transformationen, nemlig Digital Organisation.”

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Jeg synes, vi har været modige som virksomhed. Vi er gået til tingene på en anderledes måde, vi har trukket meget inhouse, taget ejerskab på data og teknologi og så har vi eksekveret på strategien – ikke bare lagt den i skuffen, siger Jesper Thyssen og tilføjer:

- Spilmarkedet er præget af meget hård konkurrence, og vi har vedholdende bygget på og på og på, og derfor har vi, synes jeg, i dag et stærkt teknologisk fundament, der reelt har fokus på kundernes oplevelse.

Fokus på forretningsforståelse

Om Nordlids pris sagde juryen bl.a.:

”Årets digitale samarbejdspartner er et bureau, der på tværs af mange kategorier i aften har formået at hjemtage flere guld og sølv priser end nogen anden partner. Ovenikøbet på ryggen af to af landets mest kende og ovenikøbet statsejede brands, nemlig Danske Spil og DSB. Det kræver et helt særligt bureau både at kunne støbe de strategiske kugler og formå at eksekvere løsningerne på den skala, som disse virksomheder repræsenterer. Tillykke til Nordlid med titlen som Årets digitale samarbejdspartner.

LÆS OGSÅ: TENDESER FRA DDA 2019: STÆRKE B2B-CASES - OG MERE INSOURCING.

- En af de vigtigste årsager til, at vi står som vindere af prisen, tror jeg ligger i vores fokus på forretningsforståelse. Vi slår ikke på de klassiske, reklamebureau – ” vi har fået en god ide ” ydelser, men går i større grad efter at bruge digitale teknologi og kreativitet til at løse forretningsmæssige problemstillinger, siger Lasse Christensen og tilføjer:

- Alt sammen rundt om at bygge relationer mellem mennesker og brands. At bygge kunderelationer stikker meget længere ind i kundernes organisation. Det kan man også se af vores cases med Danske Spil og DSB. 

- Og i årets MyImage-analyse var det også tydeligt, at det er her kunderne ser vores styrke.

”Jeg er jo ikke en fodboldspiller”

Om Jesper Thyssens pris sagde juryen bl.a.:

”Årets digitale profil er et ganske ungt talent, der mere end så mange andre har sat sit gennemfaglige, hyperambitiøse og yderst sympatiske præg på at transformere marketing til et state-of-the-art digitalt set-up hos en af landets største annoncører, nemlig Danske Spil (…) Det er ualmindelig eksemplarisk gjort, og derfor går prisen helt fortjent til Jesper Thyssen. Tillykke.

- Ja, det er jo ret overvældende, og jeg er selvfølgelig meget stolt, men omvendt var det også lidt mærkeligt at stå der på scenen alene. Jeg er jo ikke ligesom en fodboldspiller, der kan hyldes for personligt at have scoret mange mål, siger Jesper Thyssen og tilføjer:

- Der står altså flere end 50 mennesker bag det, vi hos Danske Spil har opnået. Det er ikke noget, jeg har løftet alene, så det er med stor ydmyghed, jeg modtager prisen. 

Har stor intern betydning

Men betyder de så noget på den lange bane, priserne, ud over at de afføder klapsalver, konfetti og champagne?

Det svarer både Lasse Christensen og Jesper Thyssen et klart ja til:

- Enormt meget. Vi er hos Nordlid et ungt selskab – det er kun to år siden vi stod i en fusion – så vi er stadig i gang med et internt kulturprojekt. Og i den sammenhæng betyder en sådan ekstern anerkendelse utrolig meget for os alle, siger Lasse Christensen og tilføjer:

- Det giver en kæmpe stolthed på alle måder, og en styrket følelse af, at vi gør det rigtige.

Og på de eksterne linjer? 

- Jamen, der er da ingen tvivl om, at det betyder ekstremt meget for kendskabet til Nordlid. Vi har kørt en kampagne med ”Hvem fanden er Nordlid” – den tænker jeg, vi ændrer lidt nu. Og det kunne da sikkert også give anledning til nysgerrighed om, hvad det er, vi kan. Og så giver vi selvfølgelig gerne en kop kaffe.

Vi driver innovationen nu

Hos Danske Spil mener Jesper Thyssen også, at priserne betyder meget for organisationen:

- Vi sad en 16-18 medarbejdere til DDA-festen og mange af de, der var med, er unge, ambitiøse folk, som er hentet fra bureauer inde i København. Det synes jeg siger lidt om, hvordan vi har udviklet os – så priserne har enorm betydning for vores image som arbejdsplads.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hvordan mener du?

- Jamen, vi var da bekymrede for, da vi satte denne proces i gang, om vi kunne hente de dygtigste folk fra København og ud på ”en mark i Brøndby”. Men det kunne vi, og det vil med denne anerkendelse i stigende grad kunne fremover.

Men Danske Spil er jo eller ikke en ukendt virksomhed?

- Nej, men mange kender ikke vores profil som arbejdsplads. Vi har jo på fire-fem år flyttet os fra at være en gammel retail-gigant med op imod 4000 forhandlere til i dag også at være en digital frontløber. Og i dag vil jeg sige, at vi så rigtigt dengang: I dag er det os, der driver innovationen.