Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • AKQA udvider direktionen i Danmark

    DIS/PLAY er gået fra at være købte kompetencer til nu at være en fuldt integreret del af AKQA. Og det kræver en 5-mands-direktion, fortæller Steffen Blauenfeldt Otkjær.

    16. november 2018
  • Første Tekstlinje-hold er sprunget ud: Hvordan gik det så?

    Tekstlinjen havde premiere tidligere på året. Der var høje forventninger til Danmarks nye kreative uddannelse – og hvordan gik det så? Fire af eleverne giver kritik.

    16. november 2018
  • Nordea: Derfor valgte vi en ny bureaupartner

    Nordeas valg af nyt bureau på medie- og content-siden kommer efter en omstilling af organisationen til Agile Marketing. Elisabeth Fjellerup, Nordic Head of Group Marketing, Nordea, fortæller her, hvad det går ud på.

    14. november 2018
  • Accenture Interactive går i offensiven igen

    Accenture Interactive opruster igen i Skandinavien. Selskabet har købt Kaplan, der excellerer i datadrevet marketing og kundeoplevelser. ”Kunderne efterspørger integrerede services,” siger Christian Dam.

    13. november 2018
  • Sådan skrues Nordeas nye bureau sammen

    Nordea og GroupM har indgået et nyt samarbejde, hvor bl.a. bankens og bureaugruppens kompetencer samles i bureauet Team Pulse. Jonas Hemmingsen forklarer her, hvordan konstruktionen bygges op. 

    13. november 2018
  • Efter pitch: Nordea har valgt nyt bureau

    Nordea har efter en pitch fundet vinderen af den nordiske storbanks content- og mediebudget. Læs hvem der vandt her.

    12. november 2018
  • Dansk tøjgigant vælger digitalt bureau

    DK Company har valgt det digitale bureau, som skal designe og bygge en ny udgave af tøjgigantens multibrandshop Bon’a Parte online.

    08. november 2018
  • Værsgo: Tre dugfriske bureau-valg

    Et dansk digitalt bureau skal bygge en ny online hub om ernæring til FN-organisationen GAIN, Energistyrelsen lægger 15 mio. kr. hos tværfaglig bureau-konstellation - og et nordjysk bureau leverer nyt slogan til Holstebro Kommune.

    07. november 2018
  • Ledelseskulturen bremser de globale bureauer i Danmark

    De fem globale bureaugrupper fylder kun 12,3 pct. af det danske reklamebureaumarked. Det samme gælder PR og digitale bureauer. Det er der en god grund til, mener Mikael Jørgensen fra &Co.

    06. november 2018
  • Dansk whisky-brand hyrer bureau

    Stauning Whisky har allieret sig med et bureau. Ikke for at få hjælp til at sælge flere gyldne dråber, men primært til at håndtere de sociale medier, så flere besøgende lægger vejen forbi det vestjyske destilleri.

    06. november 2018
  • Nørgård Mikkelsen opruster digitalt

    Niels Aarup Michaelsen er ny Head of Digital hos Nørgård Mikkelsen ”i en ambitiøs satsning på at styrke brugen af egne data i innovations- og kommunikationsbureauets kreative kampagner,” lyder det fra bureauet.   

    06. november 2018
  • Den Gamle Fabrik vælger bureau

    Den store norske mærkevare-koncern Orkla Foods har valgt Another som nyt kreativt bureau – og samarbejdet er allerede i fuld gang. Det er et af koncernens mange brands, Den Gamle Fabrik, der skal re-positioneres.

    05. november 2018
  • GroupM-boss: Her ændrer vi vores fokus

    Det vakte opsigt, da Kenneth Brenøe tidligere på året forlod sin stilling som Trading Director hos Danmarks største mediabureaugruppe, GroupM. Nu fortæller bureauets topchef, Jonas Hemmingsen, hvad baggrunden er - og hvilken vej vinden blæser.

    02. november 2018
  • Snapchat blåstempler GroupM i Norden

    Snapchat har været et smut i København for at certificere GroupM som den første bureaugruppe i Norden. Netværket har bl.a. hjulpet PlayStation til succes på det sociale medie.

    02. november 2018
  • Kvinder i ledelsen giver bedre indtjening

    Det er efterhånden trættende at skulle tage stilling til endnu en rapport, der dokumenterer, at diversitet i ledelser er en fordel for virksomhederne. Det burde være logik for perlehøns i 2018, siger Mona Juul.

    02. november 2018
  • Skoringen har valgt nyt bureau

    Skoringen, der pt. omfatter 200 butikker i Danmark og Norge, har allieret sig med et digitalt bureau, der skal skabe bedre sammenhæng mellem skotøjskædens fysiske butikker og webshop.

    02. november 2018
  • Miriam Plon Sauer til AKQA

    Jeg har haft en fantastisk tid hos Another, men jeg har længe ønsket at fokusere helhjertet på den strategiske del af rådgivningen, og det får jeg bedre mulighed for hos AKQA Denmark, siger Miriam Plon Sauer om sit jobskifte.

    01. november 2018
  • Dansk bureau scorer stort tyggegummibrand

    Fødevaregiganten Mondelez har efter en pitch fundet det reklamebureau, som skal re-positionere tyggegummibrandet V6 på tværs af Europa. Valget faldt på et dansk af slagsen.

    31. oktober 2018
  • Forsvaret vælger nyt reklamebureau

    Efter fire år med Ogilvy som reklamebureau skifter Forsvaret nu kreativ partner. Valget er truffet efter en pitch, og budgettet for de kommende op til fire år er på 24 mio. kroner.

    30. oktober 2018
  • Bureauerne har det ufattelig godt

    For 5. år i træk oplever bureauerne stigende bundlinje. ”Med 600 mio. kr. i indtjening i 2017 sættes en historisk rekord,” siger Ole Egholm, der er på gaden med analysen af 323 bureauers økonomi.

    30. oktober 2018