I slutningen af september rapporterede The Wall Street Journal, at det New York-baserede bureaunetværk MDC Partners, der består af 50 bureauer fra hele verden, var ved at undersøge muligheden for et salg.

Og nu er der mere nyt i sagen, da det amerikanske marketingmedie AdWeek erfarer, at konsulentgiganten Accenture er blandt de tre resterende mulige købere af det økonomisk hårdt pressede netværk efter en budrunde i slutningen af november.

MDC Partners omfatter bl.a. markante kreative bureauer som 72andSunny, Anomaly, svenske Forsman & Bodenfors og Crispin Porter + Bogusky (CP+B), der i fjor styrkede sit engagement i københavnerkontoret, CP+B Copenhagen.

Ingen kommentarer

Accenture vil ikke kommentere Adweeks oplysninger, der bl.a. også omfatter, at Accenture betragtes som favorit til at købe netværket af "personer tæt på processen". MDC Partners har heller ingen kommentarer.

Hvis der er hold i rygterne, så kan Accenture med opkøbet komme længere med sin vision om at blive et ”globalt oplevelsesbureau” med også kreative kompetencer at byde på.

På den digitale front er der allerede sket en del i form af Accenture Interactive, som via opkøb af bureauer som Karmarama i Storbritannien, Monkeys i Australien, Rothko i Irland samt en del i Tyskland, har tiltrukket globale kunder som bl.a. Maserati og Radisson.

Rygterne om Accentures interesse i bureaunetværket fik i går MDC Partners' aktiekurs til at stige med over 20 procent.