Den digitale bureau-gruppe Adapt slår sine tre danske bureauer sammen til ét bureau, med det erklærede mål at skabe ”et digitalt full-service bureau uden barrierer”. 

Sammenlægningen betyder, at Adapt i Danmark nu består af knap 100 specialister med kompetencer, der dækker alle digitale discipliner: Fra strategi, UX, udvikling, e-commerce, analytics og insights til digital marketing, design, content og mobile experiences.

Og tiltaget skyldes, lyder det fra Adapt-partner og koncern-CEO, Kresten Wiingaard, stigende efterspørgsel på full service rådgivning i markedet:

- Omnichannel er nu et helt naturligt udgangspunkt for al digital aktivitet på tværs af alle kanaler og touch points, og det er det, vi imødekommer med sammenlægningen. Vi integrerer de kulturer og tilgange, som de tre bureauer hver især har opbygget, og fjerner alt, hvad der kunne være en barriere for vores samarbejde, siger han i en pressemeddelelse. 

Tre bureauer – ét udgangspunkt 

Både Adapt, Adapt Mobile og Adapt Conversion blev i sin tid skabt i iværksætteriets ånd - og sat i verden som selvstændige virksomheder under Adapt Group for at kunne vækste naturligt i deres egen kultur. 

Men som Kresten Wiingaard siger, så hedder Adapts mission ”Users first”, og i det lys skal sammenlægningen ses: 

- Alt hvad vi gør, gør vi med brugeren som udgangspunkt, uanset om det er teknologivalg eller prioritering af strategiske indsatsområder. Det lyder måske frelst, men det er sådan, det er, siger han.

Frank Hansen, Managing Director i Adapt supplerer:

- Det tætte samarbejde med vores kunder gør, at vi er involveret i hele deres digitale tilstedeværelse, fra konceptualisering af produkter til valg af teknologi platforme. At samle vores kompetencer gør det muligt for alvor at kunne trække på de rette specialister på det rette tidspunkt.

Rikke Frelle, Deputy Managing Director i Adapt, tilføjer:

- Der sker noget helt magisk i det tværfaglige samarbejde. Det er de absolut bedste vilkår for innovation og kreativitet. Og så er det den mest effektive vej til et godt resultat. Vores nye struktur skaber bedre vilkår for det, og det glæder jeg mig virkelig til at se resultaterne af, siger hun.  

Ny direktion på plads

Som følge af sammenlægningen, og den deraf følgende bredere organisation, udvides Adapts direktion til 9 mand (m/k).

Den nye Adapt-direktion i Danmark består således fremover af:

  • Frank Hansen, Managing Director
  • Rikke Frelle, Deputy Managing Director
  • Martin Povlsen, Business Development Director
  • Sidsel Vitger Beuschau, Delivery Director
  • Louise Kümmel, Technical Director
  • Morten Faarkrog, Technical Director
  • Anders Skov Pape, Creative Director
  • Klaus Jespersen Colding, Director E-business & Optimization
  • Philip Arnaa, Director, A&I and Digital Marketing 

Den nye ledelse bakkes op af de to eksisterende partnere, som også udgør direktionen i Adapt Group: CEO Kresten Wiingaard samt COO Tommy Davis. 

Deres fokus er fortsat at skabe vækst i forretningen på det internationale marked.