Det aarhusianske bureau, Kidvertising Agency er blevet en del af et nyt, europæisk bureaunetværk, der henvender sig til internationale annoncører med fokus på børn og børnefamilier. 

Det oplyses i en pressemeddelelse.

Bureauet, som har 20 års erfaring med markedsføring over for børn og børnefamilier, er blevet medlem af netværket We Are Family, der består af otte bureauer, som dækker i alt 15 europæiske markeder.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Ifølge pressemeddelelsen vil det nye bureaunetværk ”tage kampen op mod de store globale netværksbureauer, som typisk har svært ved at allokere den nødvendige specialistviden og indsigt om lokal “code of conduct”, når det gælder markedsføring over for den snævre målgruppe, børn og børnefamilier.”

Maurice Wheeler, adm. direktør for We Are Family, peger på, at ”styrken ved vores setup, er vores adgang til lokal specialistviden, hvor der er iøjnefaldende store kulturforskelle fra Syd- til Nordeuropa, når du ser på vores kernemålgruppe.”

- Det betyder, at vi differentierer os signifikant fra de globale bureauer, som typisk tilbyder større annoncører en one size fits all-løsning. We Are Family gør os interessante for de virksomheder og brands, hvor de lokale bureauer typisk har været for små til at løfte store europæiske lanceringer og budgetter, siger Maurice Wheeler i meddelelsen. 

Udover danske Kidvertising Agency er de øvrige bureauer i netværket franske Com’ des Enfants, det bristiske Norton PR, det italienske Kulta, det polske Generations, det spanske Full Moon, det tyske Full Moon og det hollandske LVTR. 

Alle bureauerne begår sig inden for markedsføring, kommunikation, PR, analyse, sociale medier, grafisk design og filmproduktion. 

Account Director og partner i Kidvertising Agency Jimmi Andersen forklarer, at ”fordelen for os som lokalt dansk bureau er naturligvis, at vi får adgang til en masse insights om dels en snæver og dels meget speciel målgruppe, som er underlagt nogle særlige hensyn, både hvad angår lovgivning og lokale normer.” 

- For os betyder det, at vi fra i dag kan give vores kunder en rådgivning i forhold til nogle markeder, hvor de i forvejen er repræsenteret, og dermed får fordelen af at samle det hele ét sted samtidig med, at de får adgang til lokal specialistviden, hvor vi bliver i stand til at rådgive om strategi, eksekvering og indrykning i lokale medier, siger han i pressemeddelelsen.

Bureauerne bevarer deres selvstændighed. Ifølge det seneste offentliggjorte regnskab landede Kidvertising Agency i 2018 et overskud efter skat på 2,5 millioner kroner og en bruttofortjeneste på cirka 5,5 millioner kroner. Selskabet havde i gennemsnit fem ansatte. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.