I december 2017 oprettede Bonnier-ejede Benjamin Media sit eget Native Studio med fokus på at skabe native advertising-produkter til egne titler og brands.

Nu gøres enheden til en del af Benjamin Creative, der er Benjamin Medias Content Marketing-afdeling.

I forbindelse med sammenlægningen forlader den hidtidige bureauchef, Christel Rex Laugen, selskabet. Derudover får sammenlægningen ingen indflydelse på medarbejderfronten, oplyser selskabet til Markedsføring.

Niels Jespersen, adm. direktør i Benjamin Media, ser kun fordele ved sammenlægningen:

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

- Benjamin Native Studio er blevet et brand, der har skabt sin egen plads i markedet, og det skal vi fortsat pleje og styrke. Samtidig kan vi løfte niveauet for al kommerciel indholdsproduktion ved at samle de kreative content-skabere i én fælles enhed, lyder det bl.a. fra ham i en pressemeddelelse.

Ny leder fundet internt

Benjamin Native Studios kontakt-team bliver i forlagets salgsafdeling som native-sælgere.  Og det er en vigtig detalje, forklarer Frederik Ohl, salgsdirektør i Benjamin Media.

- Kernen i Native Studio har altid været den tætte relation mellem de sælgende og de kreative. Sådan er det fortsat, og med den nye organisering gør vi os endnu skarpere i forhold til at levere totale kampagner til husets kunder, siger han.

Den daglige kreative ledelse af Benjamin Native Studio vil fremadrettet blive varetaget af Stine F. Mathiasen, der er Head of Content & Creative i Benjamin Creative.