Da Kasper Ebsen tidligere på året forlod posten som digital direktør og partner i det digitale bureau No Zebra forlød det, at det var fordi, han var på vej med sit eget.

Og det holdt stik, da han – sammen med eCommerce-specialisten Tommy Arildslund – står bag det nyetablerede digitale bureau Kynetic.

Kasper Esben er ifølge en pressemeddelelse blevet mangemillionær på at være blandt de danskere, der tidligt investerede i kryptovalutaen Bitcoins.

Derudover har han bl.a. tjent penge på fintech-virksomheden ExchangeMyCoins.com, som han stiftede og solgte, da den havde kunder i over 80 lande.

AI kan løfte digital marketing

Ambitionerne i det nye digitale bureau er store: Målet er at ”skabe ét af verdens førende globale bureauer inden for kombinationen af digital markedsføring og kunstig intelligens.”

Hør hvordan AI kan forbedre din digitale kommunikation. På Digital Copenhagen ’18

- Nye studier viser, at op imod 80 pct. af al digital markedsføring er spildte penge, påpeger Kasper Ebsen.

- Danske virksomheder får alt for lidt ud af deres online markedsføringskroner, og den eneste måde at ændre på den udvikling er at gentænke, hvordan man markedsfører sig succesfuldt online, fortsætter han.

Kynetic vil bruge kunstig intelligens (AI) i marketingstrategierne, og metodikken er udviklet med afsæt i den frustration, som de to stiftere selv oplevede i den digitale marketingverden:

- Det er på tide, at nogle i branchen siger: Hertil og ikke længere. Det går ikke, at de klassiske mediebureauer kan fortsætte med at smide så mange af deres kunders penge ud i sorte huller, siger Kasper Ebsen.

Kasper Ebsen fastslår, at Kynetic vil give kunderne fuld transparens i data og fuld uvildighed i forhold til medier. Bureauet arbejder uden lange bindingsperioder, og der tænkes altid AI-first, lidt ligesom hos Google.

Kynetic har åbnet kontorer i København og Aarhus.