Fredag aften blev der uddelt priser til årets bedste kreative arbejder ved Creative Circle Award, og det bød på flere gode oplevelser for bureauet Spring/Summer.

Hele ni nomineringer blev vekslet til to sølv-priser og – som det også var tilfældet i 2018 – en kåring som årets digitale designbureau.

Det er Pelle Martin, stifter og kreativ direktør i Spring/Summer, ganske godt tilfreds med, men han glæder sig mindst lige så meget over, at 2018 ikke blot kreativt, men også økonomisk, blev et godt år for bureauet.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Toplinjen endte godt nok på niveau med i 2017, men tallene på bundlinjen er forvandlet fra røde i de foregående to år til sorte.

Hvad har I forandret?

- Vi har styrket vores strategi- og UX-ydelser og dermed vores evne til at håndtere større projekter, siger Pelle Martin.

Det har bl.a. resulteret i, at Mikkel Wolf, tidligere kanalchef for TV 2 Play og Director i Advice, i 2018 blev tilknyttet bureauet for at styrke netop de strategiske ydelser.

- Samtidig har vi holdt fast i vores DNA, som er en international designkultur og kompromisløshed i eksekveringen af brugeroplevelser, siger Pelle Martin, der også kan også fortælle, at Spring/Summer er kommet godt i gang med 2019, hvor især interessen fra globale kunder er vokset.

- Kåringen af vores kunde Simply Chocolates e-commerece site til verdens bedste hos Awwwards samt titlerne som årets digitale designbureau i Creative Circle, har givet henvendelser fra helt andre steder, end vi har været vant til, siger Pelle Martin og nævner australske Titan Sinkware som eksempel.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Kreativ kompromisløshed betaler sig

Betydningen af godt design vokser, hvilket ses på konsolideringen i branchen og de store konsulenthuses opkøb af de kreative bureauer, mener Pelle Martin, og den interesse smitter af på Spring/Summer

- For os er uafhængigheden afgørende, så vi kan give plads til det gode håndværk og de internationale talenter, siger Pelle Martin og bakkes op af Jeppe Kruse, UX Director og partner i bureauet.

- Når en af konsulentbranchens fyrtårne, Implement Consulting Group, vælger os som digitalt bureau, så bekræfter det os jo i, at kreativ kompromisløshed giver værdi, siger Jeppe Kruse, UX Director og Partner.

Spring/Summer vil i 2019 styrke bureauets rådgivning i forhold til digital strategi, UX og produktdesign yderligere samt udvikle videre på bureauets e-commerce-tilbud på Shopify og andre platforme.

- I år håber vi på at kunne supplere vores store internationale kunder – heriblandt American Express – med et par stykker mere og brede os ud til flere brancher i Danmark udover de design-tunge brancher som møbler, mode og commerce. Men det vigtigste er at finde de kunder, hvor brandet er afgørende, og hvor godt design dermed bliver prioriteret, slutter Pelle Martin.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hovedtal: Spring/Summer P/S

(I mio. kr.)                                                 2018              2017              2016

Bruttofortjeneste                                     6,4                 6,5                5,8                

Resultat før skat                                       0,9                 -0,6              -1,1

Årets resultat                                            0,9                 -0,6              -1,1

Egenkapital                                                1,1                 0,1                0,7

Gns. antal ansatte                                     9                    12                 12