Et succesfuldt 2018 og en vækst, der fortsætter ind i 2019. Det er den korte forklaring på, at mediabureauet m/SIX nu kan præsentere fire nye medarbejdere.

- Væksten kommer både fra vores eksisterende kunder og en række markante nye kunder. De har især købt ind i vores audience planning og datadrevne tilgang til marketingrådgivning. Særligt blandt detailhandlere oplever vi, at mange nu er klar til at se med andre øjne på deres tilgang til marketing, siger Heinrich Thomsen, mediabureauets CEO.

Fra bureausiden har man hentet Patrick Hoff Sonne ind fra som Audience Director fra OMD, Peter Sonberg som Audience Manager fra Carat og Mads Ben Hur som Audience Planner fra Densou.

De er alle tre rekrutteret til Client-funktionen hos m/SIX, der – angiveligt som det eneste mediabureau herhjemme – har slået client og den digitale kompetencefunktion sammen til en integreret funktion.

Fra mediesiden har m/SIX ansat Tina Gretlund som Audience & Data Director ind fra DR til at være ansvarlig for bureauets Audience & Data afdeling.

De nye profiler har alle deres udgangspunkt i de digitale og datadrevene discipliner.

- For m/SIX er det naturligt, at client-funktionen har et udtalt digitalt fundament, og vores oprustning inden for Data & Audience er både nødvendigt grundet stigende efterspørgsel og naturligt med vores datadrevne DNA, siger Heinrich Thomsen.

Bureau-netværket m/SIX er til stede på 41 markeder verden over.

I Danmark tæller bureauet 36 ansatte og er en del af GroupM, der er Danmarks største mediabureau-gruppe med over 500 ansatte og en samlet omsætning på 2,5 mia. kroner.