Da David Pattison, Nick Horswell og Jonathan Durden lancerede Pattison Horswell Durden (PHD) i London i 1990 var det en udfordrer på markedet, og det blev anerkendt for at opfinde ”creative media”.

Det hang sammen med, at imens konkurrenterne fokuserede på buying, gik PHD til markedet med et løfte om strategisk rådgivning og kreativitet.

I de første printannoncer for PHD var fokus således flyttet hen på et bureau, som tænker før de køber.

Denne tilgang landede PHD avisen The Guardian som den første kunde, og avisen er stadig kunde i dag.

Mike Cooper, CEO i PHD Worldwide siger i forbindelse med jubilæet:

- PHD har en helt særlig arv, som er forskellige fra alle andre bureaunetværk. Fra en udfordrerposition som startede i London i 90’erne med fire ansatte gjorde den unikke positionering som ledende inden for kreativ kommunikationsplanning os i stand til at udvikle os globalt og i dag er vi over 3.000 ansatte i mere end 80 lande og arbejder med nogle af verdens største annoncører, siger han.

Claus Andersen som er administrerende direktør i PHD Danmark uddyber:

- Vores arv som et strategisk og kreativt tænkende bureau overlever stadig den dag i dag. Senest har vi lanceret vores globale planningværktøj Source som bl.a. bygger på gamification-elementer og på samme måde viser vores historisk store høst af priser, at vi leverer et godt produkt til nogle af Danmarks mest spændende og udfordrende annoncører.  Selv om verden har ændret sig en del de seneste 25 år, så er kulturen i PHD den samme, siger han.

For at fejre de 25 år og de mennesker har PHD lanceret et internationalt microsite, hvor tidligere og nuværende ansatte og kunder deler deres oplevelser af PHD. Besøg det her